Niemieccy politycy i przedstawiciele Kościołów krytykują komercyjne stacje telewizyjne za umieszczenie w świątecznej ramówce filmów epatujących agresją.
Świąteczny program w stacjach niemieckich nadawców prywatnych został zdominowany przez filmy akcji – w Wielki Piątek wieczorem Sat.1 pokazał ”Szklaną pułapkę”, a RTL - ”Nagłą śmierć”. Ramówki skrytykowali m.in. sekretarz generalny CDU Christine Haderthauer, rzecznik Kościoła ewangelickiego w Niemczech Markus Bräuer i katolicki arcybiskup Monachium Reinhard Marx. Zarzucają stacjom brak wrażliwości i nierespektowanie uczuć religijnych.
Opublikowane wczoraj wyniki oglądalności Media Control wykazały, że w święta wielkanocne (od piątku do poniedziałku) Niemcy spędzali przed telewizorem średnio 4 godziny i 7 minut dziennie –najwięcej od 1992 roku, kiedy zaczęto prowadzić badania.