Ruszyła sprzedaż reklam w TV Trwam

Press /
https://www.filmweb.pl/news/Ruszy%C5%82a+sprzeda%C5%BC+reklam+w+TV+Trwam-27867
TV Trwam uruchomiła biuro reklamy. 5 tys. zł netto za 30-sekundową reklamę w prime time i 3 tys. zł za produkcję spotu – tyle muszą zapłacić firmy, które chcą promować się w telewizji ojca Tadeusza Rydzyka.

Telewizja Trwam na razie nie będzie przerywać audycji blokami reklamowymi, nie wyklucza tego w przyszłości. Na razie reklamy będą emitowane pomiędzy programami. Ceny za 30-sekundowy spot zaczynają się od 1,6 tys. zł netto, najdroższa jest reklama w paśmie od godz. 16 do 22 – kosztuje 5 tys. zł netto. Klienci, którzy zdecydują się na więcej niż pięć emisji, mogą liczyć na rabaty. Reklamodawcy mogą zażyczyć sobie wyłączności w danym bloku reklamowym. Dopłacą za nią 25 proc. ceny emisji spotu.

W telegazecie TV Trwam najdroższa reklama kosztuje 120 zł, drobne ogłoszenia publikowane są już za 20 zł. Telewizja ojca Rydzyka zajmuje się też produkcją spotów reklamowych w studiu i plenerze. Cena przygotowania reklamy zależy od jej długości oraz rodzaju zaangażowanych środków. Jeden dzień produkcji przy użyciu jednej kamery kosztuje ok. 3 tys. zł.

Jak wynika z danych TNS OBOP z 2005 roku, ponad 70 proc. widzów TV Trwam to emeryci i renciści. Większość z nich ma średnie lub wyższe wykształcenie i mieszka w miastach. - Telewizja Trwam może być interesującym medium reklamowym na przykład dla producentów farmaceutyków i dewocjonaliów - mówi Anna Geryło, media manager z domu mediowego MPG Media Planning. Jej zdaniem oferta reklamowa Telewizji Trwam jest mało konkurencyjna, bo emisję spotu w TVP 1 można kupić już za 1,5 tys. zł, a najdroższą reklamę np. w TVP 3 za 6 tys. zł. Emisją telezakupów w TV Trwam zainteresowany jest Maciej Bukowski, prezes firmy Telezakupy Mango. - Rozpoczęliśmy rozmowy w tej sprawie – informuje.

W marcu br. średni dzienny zasięg TV Trwam wyniósł 567 tys. osób (tyle przynajmniej przez minutę dziennie oglądało ten kanał). Dla porównania, zasięg dzienny TVN 24 wyniósł 2,72 mln osób, a TVP Kultura 494 tys. (dane TNS OBOP).