Spotkanie z twórcami "Samotności w sieci"

Filmweb / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Spotkanie+z+tw%C3%B3rcami+%22Samotno%C5%9Bci+w+sieci%22-30795
Bestsellerowa powieść Janusza Leona Wiśniewskiego, która sprzedała się w nakładzie 350 tys. egzemplarzy, została wreszcie przeniesiona na duży ekran. Już za tydzień w kinach "S@motność w sieci" w reżyserii Witolda Adamka. Dzisiaj twórcy i aktorzy podczas konferencji prasowej odpowiadali na pytania dziennikarzy.

Bohaterowie "Samotności w sieci" tęsknią za prawdziwym uczuciem. Ewa mieszka w Polsce, Jakub w Niemczech. Jej światem jest redakcja telewizyjnych newsów, jego - laboratoria naukowe i sale wykładowe. Wcześniej spotkali się w mijających się pociągach na berlińskiej stacji ZOO, ale żadne z nich tego nie zapamiętało. Przypadkowo spotkali się raz jeszcze - obojgu spodobał się ten sam obraz na aukcji internetowej. Od tej chwili zaczęli rozmowy w sieci i coraz bardziej zbliżali się do siebie. Postanowili wykorzystać szansę.

Janusz L. Wiśniewski, autor powieści i współautor scenariusza, który zagrał w filmie niewielką rolę przyznał, że nawet nie śnił, że jego powieść będzie kiedykolwiek zekranizowana. - To wbrew pozorom bardzo niefilmowa książka - mówił. - Kiedy Witold Adamek zwrócił się do mnie z propozycją zakupienia praw, pomyślałem, że to opętany człowiek, ale on przekonał wielu ludzi do swego pomysłu.

Zapytany o sukcesy, jakie odnosi w ostatnich latach Wiśniewski mówił, że między tymi sukcesami jest szara masa rozmaitych czynności i ciężka praca. - Autorem jestem po godzinach - dodawał skromnie - piszę za to dużo programów komputerowych.

W głównych rolach w filmie zobaczymy jedną z najpopularniejszych par aktorskich Magdalenę Cielecką i Andrzeja Chyrę. Jakub, bohater tej romansowej historii, to mężczyzna idealny, prawdziwe ucieleśnienie wyobrażeń milionów kobiet. Aktor zdawał sobie sprawę z oczekiwań, jakie wiążą się z tą rolą, ale, jak zapewniał, starał się jednocześnie, żeby nie było to dla niego paraliżujące. - Skoro reżyser mnie wybrał, to jego ryzyko - dodawał.

Opowieść o miłości w wirtualnym świecie podbiła serca czytelników, zobaczymy, czy widzowie będą jej równie przychylni.

"S@motność w sieci", którego budżet zamknął się w 5 mln. złotych wejdzie na ekrany 15 września w aż 120 kopiach. Dzień wcześniej zostanie pokazany na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, gdzie startuje w konkursie głównym. Dystrybutorem filmu jest Kino Świat.