TVP uzyskała w 2007 r. 515 mln, a Polskie Radio ponad 188,5 mln zł abonamentu radiowo telewizyjnego - wynika ze sprawozdań przesłanych przez media publiczne Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.
Z zestawienia TVP wynika, że tzw. misja w TVP kosztowała blisko 1 mld 700 mln zł., a abonament sfinansował ją jedynie w około 30 proc. Pozostałe koszty pokryły przychody z reklamy i sponsoringu, które w zeszłym roku wyniosły 1 mld 287 mln zł.
Sprawozdanie TVP pokazuje ponadto, że najwięcej czasu antenowego w 2007 r. w dwóch głównych antenach zajmowała fabuła - w TVP1 - 44,4 proc; w TVP2 - 43 proc.
W TVP1 na kolejnych miejscach znalazły się m.in.: publicystyka (11,7 proc.), reklama (11,1 proc.), dokument (7 proc. czasu) oraz informacja - 6,8 proc. W TVP2 drugie i trzecie miejsce pod względem zajmowanego czasu zajęły: reklama (13,6 proc.) i rozrywka (12,2 proc.), dalej m.in. dokument (9,2 proc.) oraz popularyzacja wiedzy i nauki (6,6 proc.). W obu programach najmniej czasu poświęcono na muzykę poważną i teatr (w TVP1 - 1 proc., w TVP2 - 0,5 proc.).
W TVP3/Info najwięcej czasu poświęcono na informację ś 41 proc., publicystykę ś 24,7 proc. i dokument ś 9,4 proc.
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji rozliczenie z wykorzystania abonamentu zarządy TVP i Polskiego Radia mają przedstawić KRRiT corocznie do 15 marca.