Statystyczny Polak spędził w święta przed telewizorem 5 godzin i 3 minuty, czyli o 16 minut mniej niż rok temu. - Może ludzie mieli już dość długiej zimy i nie mogli doczekać się świąt, by wyjechać do rodzin i spędzić czas poza domem - zastanawia się Edyta Łyszkowska z AGB Nielsen Media Research.
Najchętniej oglądanym programem okazał się serial
"M jak miłość" (TVP 2) - ok. 8,9 mln widzów. Imponujące, choć daleko do rekordów. W dodatku oglądało go mniej, niż wynosi średnia oglądalność - 10,7 mln.
Królem Wielkiej Soboty był głośny i kontrowersyjny film
Mela Gibsona "Pasja" - 7,5 mln widzów. Być może miałby więcej widzów, ale w chwili nadawania - godz. 20 - Polacy tłumnie odwiedzali kościoły. Jednak
"Pasja" i tak zdecydowanie wyprzedziła nadawane w tym samym czasie w innych stacjach głośne filmy:
"Nigdy w życiu!" w TVN na podstawie bestsellerowej powieści
Katarzyny Grocholi - 4 mln widzów;
"Rycerza króla Artura" (Polsat) - 2,1 mln czy
"Nell" (TVP 2) z
Jodie Foster - 2,1 mln.
Które stacje wybierali Polacy w czasie świąt? Z danych AGB Nielsen Media Research najczęściej TVP 1 - 24,73 proc. udział w rynku telewizyjnym (0,39 pkt proc. więcej niż rok temu). Potem TVP 2 - 22,04 (2,27 pkt proc. mniej niż rok temu), potem TVN - 17,24 (0,96 pkt proc. więcej); Polsat - 16,05 proc. (0,21 pkt proc. więcej).