Unia Europejska o rekalmie telewizyjnej

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/Unia+Europejska+o+rekalmie+telewizyjnej-38376
Ograniczenia związane z przerywaniem programów reklamami i przepisy dotyczące tzw. telewizji na żądanie określa nowa unijna dyrektywa "O audiowizualnych usługach medialnych" (AMSD). Dyskutowano o niej w czwartek w Warszawie podczas konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Dyrektywa ma być przyjęta przez Parlament Europejski pod koniec listopada. Wprowadza ona m.in. definicję audiowizualnej usługi medialnej na żądanie (tzw. telewizji na żądanie) - umożliwiającej wybór audycji oraz czasu jej odbioru z przedstawionej oferty programowej. Dyrektywa określa też definicje telesprzedaży oraz kryptoreklamy. Według unijnych przepisów stacje telewizyjne będą mogły przerywać filmy (z wyłączeniem seriali i dokumentów) oraz programy informacyjne, reklamami i telesprzedażą, nie częściej niż raz na 30 min. W przypadku audycji dla dzieci emisja reklam będzie możliwa, jeśli program trwa dłużej niż pół godziny. Dyrektywa znosi dzienny limit reklamy, ale czas emisji spotów nie może przekraczać 12 minut w ciągu godziny. Decyzja o ewentualnym przyzwoleniu na stosowanie kryptoreklamy pozostawiona jest państwom członkowskim UE, przy czym dyrektywa zakazuje jej stosowania jeżeli ma dotyczyć m.in. papierosów i leków dostępnych wyłącznie na receptę. Unijne przepisy nakazują też umieszczenie informacji o kryptoreklamie na początku i na końcu programu. Po zatwierdzeniu dyrektywy przez Parlament Europejski, państwa UE będą miały dwa lata na wprowadzenie jej w życie.