W Wielkiej Brytanii rosną nakłady na promocję filmów

Screendaily / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/W+Wielkiej+Brytanii+rosn%C4%85+nak%C5%82ady+na+promocj%C4%99+film%C3%B3w-23217
Dystrybutorzy filmów w Wielkiej Brytanii wydają coraz więcej pieniędzy na reklamę, wynika z danych Film Distributor’s Association (FDA).

W pierwszej połowie bieżącego sezonu dystrybutorzy przeznaczyli $139 mln na reklamę, o 16% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - $120 mln. Najwięcej przypadło na reklamy telewizyjne - $58,4 mln i plakaty $46,2 mln.

Frekwencja w kinach obniżyła się o 8% - z 81,6 mln do 74,9 mln widzów, ale wpływy z biletów spadły tylko o 3%. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że w innych europejskich krajach zanotowano dużo większe spadki.

Dystrybutorzy optymistycznie patrzą w przyszłość i podkreślają, że szczególnie w okresie zimowym, kiedy to do kin wejdzie: "Harry Potter i Czara Ognia", "Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i Stara Szafa" i "King Kong"; można spodziewać się ogromnej frekwencji.