Odbywający się w minioną niedzielę XVI Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przyniósł ponad 30 mln zł. Relacje z akcji zajęły na antenie TVP 2 w sumie ok. 5 godzin. Oglądało je średnio 1,79 mln widzów - wynika z danych AGB NMR dla Wirtualnemedia.pl. Ilu w TVN?
To mniej niż rok temu, gdy dłuższa, bo trwająca w sumie ponad 7 godzin transmisja z imprez organizowanych w ramach WOŚP, przyciągnęła przed ekrany średnio 1,92 mln osób. Mimo spadku widowni, wzrosły jednak udziały w rynku Dwójki - z 16,49 proc. do 17,21 proc.
Wśród widzów relacji w TVP 2 dominowały kobiety. Program przyciągnął głównie osoby powyżej 45. roku życia i mieszkańców miast.
Tegoroczny finał WOŚP relacjonowany był także przez stację TVN, która poświęciła akcji
Jurka Owsiaka kilka swoich audycji. Największą oglądalność z nich miała nadana o 19.45 "Uwaga!", którą obejrzało 2,78 mln osób przy udziałach na poziomie 18,11 proc.