Jego fascynacja kinem miała swój początek w czasach licealnych, gdy zobaczył "
Zawrót głowy"
Hitchcocka. Jednak nim został reżyserem, wpierw ukończył filozofię na uniwersytecie katolickim w Sogan, gdzie utworzył studencki klub filmowy "Club Movie Gang".
Karierę w przemyśle filmowym zaczynał od samego dołu, m.in. jako asystent
Jae-young Kwaka. Chan-wook Park pracował przy wielu różnych projektach, aby zapewnić sobie przeżycie. Pieniądze na swój pierwszy pełnometrażowy film zarobił pracując w firmie, która zajmowała się sprowadzaniem do kraju zagranicznych filmów – tłumaczył je, opracowywał materiały informacyjne, zajmował się promocją.
Jego debiutanckim filmem był "
The Moon Is… The Sun’s Dream", nakręcony w 1992 roku. Obraz przedstawia historię fotografa, którego szefowi brat-gangster kradnie pieniądze a następnie ucieka wraz z ukochaną głównego bohatera. Niestety film ponosi frekwencyjną porażkę a reżyser zawiesza swoją karierę na kilka lat. W międzyczasie zostaje krytykiem filmowym, pisze artykuły do gazet, bierze udział w programach radiowych i telewizyjnych.
Dopiero w 1997 kręci swój drugi film, komedię kryminalną "
Saminjo", opowiadającą o przygodach grupy wyrzutków (saksofonista, który sprzedaje swój instrument, osierocony kombatant, była zakonnica, która próbuje odzyskać swoje dziecko), próbującej za wszelką cenę zorganizować pieniądze, by uniknąć problemów z policją i gangsterami. Film ten odniósł większy sukces frekwencyjny niż debiutancki obraz Parka, jednak rezultaty wciąż nie były zadowalające.
W 1999 roku Chan-wook Park nakręcił krótkometrażowy film "
Simpan", w którym pokazuje egoizm i chciwość rodzin ofiar klęski żywiołowej, nie rezygnując jednak z czarnego humoru. Zaledwie rok później, Park zasiada na stołku reżysera filmu "
J.S.A.". Zajmował się również pisaniem scenariuszy dla innych twórców.
W latach 2002-2005, stworzył m.in. dwie nowele filmowe, będące częścią większych produkcji – "N.E.P.A.L." do filmu "
If You Were Me", oraz "Cut", jako część "
Three…Extremes". Jednak najważniejsza w jego dotychczasowej karierze okazała się tzw. "Trylogia Zemsty". W jej skład wchodzą "
Pan Zemsta", "
Oldboy" i "
Pani Zemsta" – filmy te w różny sposób pokazują motyw zemsty, jej motywacje i konsekwencje. Z całej trylogii, największy sukces odniósł film "
Oldboy", zdobywając m.in. nagrodę na festiwalu w Cannes.