Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Muza
Poznań, ul. Św. Marcin 30
Repertuar dla kina Muza jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Agentka wywiadu Kathryn Woodhouse jest podejrzewana o zdradę kraju. Wkrótce jej mąż – również legendarny agent – staje przed ostatecznym wyborem: lojalność wobec małżeństwa czy ojczyzny.
W sercu argentyńskiej prowincji Salta, pośród malowniczych górskich krajobrazów żyje niewielka społeczność gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, czerpiąc radość z prostego życia.
Pełen życia nauczyciel Pasha pracuje jako nauczyciel w tej samej szkole podstawowej, do której uczęszczał jako dziecko w rodzinnym mieście w górach Uralu. Jednak inwazja Rosji na Ukrainę w 2022 roku zmieniła wszystko. Nagle szkoła i społeczność, które tak kochał, przekształciły się z miejsca nauki i swobodnej ekspresji w przestrzeń militaryzacji i ideologii państwowej. Wkrótce jego uczniowie i członkowie ich rodzin zostają zwerbowani do walki, a Pasha musi zadać sobie pytanie, co jedna osoba może w takiej sytuacji zrobić. Nauczyciel decyduje się na działalność pod przykrywką, aby sfilmować, co naprawdę dzieje się w jego własnej szkole. Tworzony w tajemnicy przez dwa lata film jest niezapomnianym portretem życia w dzisiejszej Rosji i trudnych wyborów, przed którymi stają obywatele, gdy kraj, który kochają, znajduje się w rękach władcy absolutnego.
Leni Riefenstahl jest uważana za jedną z najbardziej kontrowersyjnych postaci XX wieku. Jej filmy, "Triumf woli" i monumentalna "Olimpiada", doskonale ukazują perfekcyjnie inscenizowany kult ciała oraz nazistowską celebrację wyższości i zwycięstwa. Jednocześnie obrazy te wyrażają pogardę dla niedoskonałych i słabych. Estetyka Riefenstahl jest dziś bardziej obecna niż kiedykolwiek wcześniej — ale czy to samo można powiedzieć o przekazie, jaki niesie? Film szuka odpowiedzi na to pytanie, wykorzystując filmy dokumentalne Riefenstahl, ale także prywatne nagrania, zdjęcia i listy. Andres Veiel umieszcza fragmenty jej biografii w szerszym kontekście historycznym. Jak to możliwe, że mogła stać się czołową reżyserką III Rzeszy, jednocześnie nieustannie zaprzeczając bliskim związkom z Hitlerem i Goebbelsem?
Motel Destino to oaza pożądania na brazylijskim wybrzeżu, gdzie pary szukają pokoi na godziny. Gdy pojawia się młody zbieg, napięcie rośnie, a Dayana wpada mu w oko.
Komiczka Noam Shuster Eliassi w swoim standu-upie podejmuje temat konfliktu izraelsko-palestyńskiego oraz walki o równość, konfrontując widzów z niewygodnymi prawdami.
Luciana, astrolog z Neapolu, ma swoją unikalną metodę spełniania życzeń swoich klientów. Wystarczy, że w dniu swoich urodzin wyruszą w podróż do konkretnego miejsca, aby narodzić się pod nowym niebem. Niezależnie od tego, czy celem będzie Tajpej, Bejrut, czy pobliska wioska, podczas tych urodzinowych podróży bohaterowie przejdą przez nieoczekiwane przemiany, które pomogą im odkryć, czego naprawdę pragną.
"Pod powierzchnią" to psychologiczna podróż po współczesnej Polsce, ukazująca życie ludzi mieszkających na terenach byłych miejsc Holocaustu. Film przedstawia intymne historie bohaterów i bohaterek, w których przeszłość łączy się z codziennym doświadczeniem. Odsłaniają się niepokojące sprzeczności, z którymi mieszkańcy tych miejsc muszą się mierzyć.
Poprzez intymne pamiętniki wideo i poetyckie listy, wysyłane z frontu do pięcioletniego syna Théo, Alisa Kovalenko - reżyserka, która została żołnierką - uchwyciła niszczycielską rzeczywistość wojny w Ukrainie, jednocześnie zastanawiając się nad dokonanym przez siebie wyborem służby w obronie ojczyzny. Film, będący zarówno świadectwem miłości, jak i dokumentem wojennym, łączy osobistą historię Kovalenko z szerszą narracją tych, którzy walczą o to, by przyszłe pokolenia mogły żyć w pokoju.
Zdjęcia jednego z najbardziej rozpoznawalnych i kontrowersyjnych brytyjskich fotografów Martina Parra działają otrzeźwiająco na umysł, zmuszając do konfrontacji z naszymi wadami i problemami. I choć potrafią rozbawić, to często pozostawiają nas w poczuciu lekkiego zakłopotania, a nawet dyskomfortu. Wymagają przyjrzenia się wnikliwiej jego zupełnie bezkompromisowemu portretowi społeczeństwa konsumpcyjnego. Film jest próbą podsumowania 50-letnej kariery Parra, a także hołdem dla jego twórczości. Jego wczesne zdjęcia, cenione i prezentowane obecnie niemal na całym świecie, nie od razu znalazły oddaną publiczność i początkowo były krytykowane za trywializowanie klasy robotniczej. Z perspektywy czasu rozumiemy jednak, że Parr obserwował to, co często przeoczamy. Film przedstawia portret niezwykłego fotografa, który zrewolucjonizował podejście do kolorowej fotografii, wypracował własny styl, inspirujący kolejne pokolenia i znalazł polityczny, humanistyczny oraz przystępny język wyrazu.
Dokumentalny portret Andrzeja Munka, autora niezapomnianych filmów, jak "Człowiek na torze", "Eroica", "Zezowate szczęście" czy "Pasażerka". To autorskie spojrzenie na dorobek artystyczny czołowego twórcy Polskiej Szkoły Filmowej, ilustrowane fragmentami filmów, kronikami i zdjęciami z bogatego archiwum bohatera i uzupełnione o impresyjne inscenizacje. Całość spaja narracja z offu, zbudowana z wywiadów udzielonych przez samego Andrzeja Munka oraz jego współpracowników i przyjaciół, która prowadzi nas przez opowieść o jego życiu i twórczości.
Film z narracją Tildy Swinton, który zgłębia tajemnicę kreatywności, zabierając nas w podróż po świecie sztuki. Reżyser Mark Cousins znany ze swoich monumentalnych filmów o historii kina, przygląda się życiu i twórczości szkockiej artystki Wilhelminy Barns-Graham. Unikalne podejście malarki do kolorów odkrywa przed nami nowe sposoby postrzegania malarstwa abstrakcyjnego. Mizoginistyczny klimat epoki, w której żyła Willie (jak potocznie ją nazywano), spowodował, że nie została zapamiętana jako geniuszka, którą była.
Tajemnicza śmierć pracownika fabryki Dorema Clery w Getunkirchenburgu zadziwia Wernera Herzoga, który rozpoczyna własne śledztwo. Ale narrator filmu - Herzog - nie jest tym, kogo znamy z charakterystycznego głosu, a film nie jest filmem, którego oczekujemy. "Nawet za 4500 lat sztuczna inteligencja nie zrobi lepszego filmu ode mnie" - zapowiedział kiedyś Herzog. Piotr Winiewicz zatrudnia do napisania scenariusza Kaspara, czyli model AI, żeby przekonać się, czy to prawda. Na podstawie filmów Herzoga sztuczna inteligencja tworzy hybrydowy film, składający się z fabularnej narracji niepozbawionej autorefleksji, która łączy się z dokumentalną narracją - rozmowami z artystami, filozofami i naukowcami o pojęciu oryginalności, autentyczności, nieśmiertelności oraz duszy w dobie AI.
Trzej nastolatkowie Hege, Romain i Bjørn Tore podejmują odważną decyzję o wyjeździe z domu. Rozpoczynają roczną naukę na odludziu w północnej Norwegii - w tradycyjnej szkole ludowej Pasvik Folk High School. Czują się zmęczeni samotnością i presją odczuwaną przez pokolenie Z. Daleko od wygód w końcu udaje im się uwolnić od technologii, mediów społecznościowych i współczesnego przebodźcowania. Przechodzą proces głębokiej transformacji, stawiając czoła własnym lękom i dylematom. Otoczeni zapierającymi dech w piersiach, pokrytymi śniegiem krajobrazami dojrzewają, odkrywają siebie, uczą się prostoty oraz sztuki przetrwania. Polegają tylko na sobie i stadzie lojalnych syberyjskich husky, uważanych w Norwegii za psy odblokowujące w człowieku prawdziwe "ja". W Skandynawii istnieje ponad 400 tego typu szkół, które pomagają młodym ludziom przejść z dzieciństwa w dorosłość w spokojnym rytmie i odnaleźć własną tożsamość z dala od chaotycznego i dynamicznie zmieniającego się współczesnego świata.
W mediolańskim publicznym szpitalu Niguarda doktor Bini prowadzi odważną misję, nadzorując przyszłych rodziców poddających się procedurom zapłodnienia in vitro. Wspiera także osoby, które odnajdują zgodę ze swoim ciałem w procesie uzgadniania tożsamości płciowej. Doktor Bini działa w ramach ograniczeń narzuconych przez konserwatywny rząd i zmaga się z agresywnym rynkiem, który dąży do uprzedmiotowienia ludzkich ciał. W politycznie napiętym środowisku, gdzie prawa reprodukcyjne i ekspresja płciowa jednostek są często omawiane w abstrakcyjnych kategoriach, łatwo zapomnieć, że zapłodnienie in vitro oraz uzgodnienie płci to procedury medyczne, realizowane przez specjalistów o głębokiej wiedzy naukowej. Dzięki rzadkiemu dostępowi i intymnemu stylowi filmowemu możemy zobaczyć głęboką emocjonalną i fizyczną troskę, jaką doktor Bini i jego współpracownicy wkładają w swoją pracę, pomagając ludziom spełnić marzenia o posiadaniu dzieci lub przejściu do swojej prawdziwej tożsamości.
Od przedwojennych eksperymentów, po cyfrową rewolucję - fascynująca podróż przez historię polskiej animacji. Ten wyjątkowy dokument pokazuje, jak rodzima sztuka animacji odzwierciedlała zmieniającą się rzeczywistość społeczną. Poprzez archiwalne materiały, kultowe sceny i wypowiedzi legend gatunku, film ukazuje ewolucję technik i tematów, które uczyniły polską animację fenomenem światowym. To kronika artystycznych triumfów i intymny portret medium przekraczającego granice wyobraźni.
Andrea Gibson i Megan Falley to dwie poetki, które przebyły bardzo długą drogę, by się odnaleźć na tym świecie. Gdy u Andrei zostaje wykryty rak, obie muszą ruszyć w kolejną podróż, przez życie, śmiertelność i przede wszystkim miłość. Ten niezwykle intymny portret, pełen niewymuszonych prawd o nas samych, to efekt wpuszczenia do ich życia, i każdej jego sfery, reżysera filmu Ryana White’a. Dwie poetki, trzy psy, jeden rak, tysiące wierszy, jedna zepsuta skrzynka na listy i jedno niepohamowane uczucie.
Winston Smith jest funkcjonariuszem reżimu Oceanii. Z czasem mężczyzna zaczyna buntować się przeciwko totalitarnemu państwu, na którego czele stoi Wielki Brat.
Niepublikowane wcześniej materiały, przedstawiające przesłuchanie Benjamina Netanjahu przez izraelską policję w związku z zarzutami o korupcję. W jaki sposób kurczowa chęć zachowania urzędu w celu uniknięcia odpowiedzialności spowodowała, że Bibi, jak nazywają premiera Izraelczycy, zaczął prowadzić jeszcze bardziej radykalną, bezwzględną politykę?
Liat i jej mąż zostali porwani z kibucu przez bojowników Hamasu 7 października 2023 roku. Zaraz po tym zdarzeniu reżyser zaczyna obserwować starania rodziny o ich uwolnienie. Wszyscy muszą dać sobie radę z lękiem i sprzecznymi informacjami od władz. Ojciec - Yehuda ma amerykański paszport. Jedzie do USA, aby tam wpłynąć na bieg wydarzeń. Nie chce być jednak wykorzystywany przez propagandę rządową. Widzi, że w USA nie ma miejsca na wyważone opinie i krytykę rządu izraelskiego. W rodzinie również dochodzi do polaryzacji poglądów. Mimo to Yehuda nie kieruje się żądzą zemsty. Gdy Liat zostaje zwolniona, jej przeżycia w niewoli i refleksje na temat przeszłości tworzą niepokojąco dramatyczną wizję. Film ukazuje złożoność problemu przemocy i poszukiwania sprawiedliwości.
Film przedstawia postać Jacka "Budynia" Szymkiewicza - nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki. Postać Budynia ukazana jest bez kategoryzacji, specjalnych ubarwień i ustalonej tezy. Był twórcą niebanalnym, trudnym do uchwycenia, czułym i empatycznym, ale także nieoczekiwanie szalonym i kontrowersyjnym. W filmie pojawiają się jego wypowiedzi, rozmowy z przyjaciółmi oraz wywiady ze znanymi osobowościami sceny muzycznej, którzy byli mu bliscy. Całość wsparta jest kolażami video oraz animacjami, które stanowią symboliczny wyraz jego natury uwidocznionej w tekstach jego piosenek. Film podejmuje temat relacji międzyludzkich, zdrowia psychicznego, uzależnień oraz społecznych przekroczeń, a wszystko dzieje się na tle społecznego przełomu lat 90-tych ubiegłego wieku, polskiej sceny niezależnej i świata artystycznego. Obserwujemy, jak muzyka może stać się sposobem na życie, formą terapii i autokreacji, choć wiąże się z tym wiele trudnych decyzji i wyzwań.