"Skazany na śmierć" hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/%22Skazany+na+%C5%9Bmier%C4%87%22+hitem+Polsatu+-+27%2C7+mln+z%C5%82+zysku-35458
Pierwszy sezon serialu "Skazany na śmierć" (Prison Break) podniósł widownię niedzielnego pasma Polsatu i dał słonecznej stacji bardzo silną pozycję wobec konkurencji.

Emitowany od 28 stycznia do 4 czerwca br. pierwszy sezon serialu "Skazany na śmierć" oglądało w Polsacie średnio 4,56 mln widzów ? wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl Udziały serialu w grupie wszystkich widzów wyniosły 27,54 proc., zaś w grupie 16-49 ? 34,97 proc.

Największą widownią cieszyły się dwa pierwsze odcinki produkcji, każdy z nich obejrzało 6,9 mln osób. Największe udziały miał natomiast finałowy odcinek, nadany w poniedziałek 4 czerwca o 23.00, który przy oglądalności wynoszącej 4 mln osiągnął udziały na poziomie 47,84 proc.

Na reklamach wyemitowanych wokół serialu słoneczna stacja zarobiła w sumie 27,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

W paśmie w którym nadawano serial (z wyjątkiem trzech ostatnich i drugiego odcinka), czyli w niedziele pomiędzy 20.00 a 21.00 Polsat poprawił swoje udziały o 8,8 pkt. proc. do 23,51 proc. w stosunku do zeszłego roku. Słoneczna stacja tym samym awansowała na pozycję wicelidera wśród stacji telewizyjnych.

Najpopularniejsza w tym paśmie pozostała TVP1 z udziałami na poziomie 33,9 proc., która również zyskała w porównaniu do 2006 roku, ale mniej, bo 7,58 pkt. proc. Jedynka pokazywała w tym czasie min. "Pogodę" i serial "Ranczo".

Na trzecia pozycję spadł TVN, którego udziały zmalały o 6,19 pkt. proc. i wyniosły 19,42 proc. (stacja emitowała filmy fabularne i "Taniec z gwiazdami"). Daleko w tyle pozostała zaś Dwójka z udziałami wynoszącymi jedynie 9,72 proc. (spadek aż o 8,96 pkt. proc., emisja m.in. kabaretów i filmów).

Udziały stacji telewizyjnych w niedziele w paśmie 20.00 - 21.00 w okresie 28.01 - 27.05.2007 wobec analogicznego okresu 2006 roku

Losy bohaterów "Skazanego na śmierć" śledzili minimalnie chętniej mężczyźni niż kobiety. Serial miał największą oglądalność w grupie widzów w wieku 10 ? 19 lat i 35 ? 59 lat, a także wśród mieszkańców wsi, średnich i największych miast. Produkcję chętnie oglądały także osoby z wykształceniem podstawowym.

Bohaterem serialu jest Michael Scofield - młody, niezwykle utalentowany inżynier, którego brat Lincoln Burrows został skazany na karę śmierci. Aby go uratować Michael dostaje się do więzienia w którym siedzi brat i organizuje stamtąd brawurową ucieczkę.

Druga seria "Skazanego na śmierć" zostanie pokazana na antenie Polsatu jesienią br.