Druga część amerykańskiego
"The Ring" zarobiła w ten weekend $36 mln z 3,332 kin. Jest to trzecie otwarcie w historii marca (lepsze tylko:
"Epoka lodowcowa" - $46,3 mln i Roboty – $36,05 mln), trzecie tego roku i piąte wśród horrorów.
Najostrożniejsze prognozy analityków mówiły o końcowej sumie wyższej niż $40 mln, ale mimo to, wynik uzyskany przez
"The Ring 2" należy uznać za bardzo udany, ponieważ najczęściej kolejne sequele horrorów zarabiają znacznie mniej niż oryginalne części. Pierwszy
"The Ring" - amerykańska wersja japońskiego przeboju, pojawił się w 2002 roku w niespełna 2 tysiącach kin. Dzięki bardzo dobrej promocji film zarobił $15 mln. Trzy następne tygodnie były lepsze niż weekend otwarcia; wraz ze wzrostem lokalizacji do prawie 3 tysięcy miejsc wyniki finansowe rosły, bądź utrzymywały się na wysokim poziomie: drugi tydzień – $18,5 mln, trzeci – $18,1 mln i czwarty – $15,5 mln. Dzięki tak dobrej formie film uzbierał niezłe $129,1 mln, co jest zupełnie poza zasięgiem drugiej części, która będzie miała problemy ze zbliżeniem się do granicy 100 milionów dolarów.
Inna nowość tego tygodnia –
"Ice Princess", również wypadła znacznie poniżej przewidywań specjalistów z branży. Film skierowany głównie do nastolatków zarobił słabe $7 mln.
"Roboty" zanotowały w drugi weekend 40% spadek popularności i z wynikiem $21,8 mln znalazły się na drugim miejscu zestawienia. W porównaniu do innych animacji komputerowych jest to niestety spory spadek:
"Epoka lodowcowa" w analogicznym okresie straciła 35% widzów, a
"Rybki z ferajny" 34%. Oba wymienione filmy po 10 dniach miały na koncie $87,3 mln, czyli o ponad $20 mln więcej niż
"Roboty" – $66,9 mln. Segment rynku animacji z każdym rokiem robi się coraz ciaśniejszy i poza nielicznymi wyjątkami uzyskiwane wyniki są sporo gorsze w stosunku do filmów sprzed lat. Według prognoz
"Roboty" są w stanie zarobić około $125 mln.
Druga nowość zeszłego tygodnia –
"Hostage", straciła 43% wpływów – 5,8 mln. Jak dotąd najnowszy film
Bruce'a Willisa zarobił słabe $19,3 mln i prawdopodobne jest, że zdoła dołożyć do nich nie więcej niż $10 mln.
"Aviator", jako pierwszy wśród tytułów nominowanych do Oscarów w kategorii najlepszy film, po 93 dniach przekroczył barierę $100 mln. Podczas 14 weekendu obraz zarobił $0,9 mln. Przypomnijmy, że budżet
"Aviatora" to aż $110 mln dlatego, uzyskany wynik można taktować jedynie jako przyzwoity. W karierze
Martina Scorsese i
Cate Blanchett (jeśli nie liczyć trylogii
Władcy Pierścieni) jest to jak dotąd najlepszy rezultat.
Bardzo możliwe, że już za kilka tygodni
"Aviatora" prześcignie
"Za wszelką cenę", który w ostatni weekend zarobił $4,1 mln i na koncie ma równe $90 mln.
Ostatni tydzień na liście najpopularniejszych tytułów notuje
"Constantine" - $2,3 mln, który podczas 31 dni zarobił $70,4 mln. Budżet filmu wyniósł $100 mln, czyli znacznie więcej niż film był w stanie zarobić na amerykańskim rynku – końcowy utarg prognozowany jest w wysokości $75 mln. Na szczęście poza USA film radzi sobie bardzo dobrze i jak dotąd zarobił $95 mln.
W następnym tygodniu na ekranach kin pojawią się dwie nowości:
"Miss agent 2: Uzbrojona i urocza" - komedia kryminalna z
Sandrą Bullock w roli głównej oraz
"Zgadnij kto" - komedia romantyczna (
Bernie Mac,
Ashton Kutcher i
Zoe Saldana).
Zestawienie:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1 | The Ring 2 | $36,000 | $36,000 | 1 | 3,332 |
2 | Roboty | $21,825 | $66,867 | 2 | 3,776 |
3 | Pacyfikator | $12,542 | $72,283 | 3 | 3,181 |
4 | Ice Princess | $7,013 | $7,013 | 1 | 2,501 |
5 | Hitch | $6,600 | $159,445 | 6 | 2,703 |
6 | Be Cool | $5,800 | $47,203 | 3 | 2,660 |
7 | Hostage | $5,797 | $19,311 | 2 | 2,183 |
8 | Za wszelką cenę | $4,080 | $90,002 | 14 | 2,210 |
9 | Diary of a Mad Black Woman | $2,500 | $47,765 | 4 | 1,279 |
10 | Constantine | $2,300 | $70,357 | 5 | 1,670 |