Polsat był najchętniej oglądaną stacją w sezonie wiosennym. Wynik 20,47 proc. dał stacji pierwszą pozycję na rynku - podaje AGB Nielsen Media Research. Na sukces Polsatu złożyły się przede wszystkim premiera
"Skazanego na śmierć" oraz finałowy odcinek muzycznego show
"Jak oni śpiewają".
Tegoroczny średni wynik oglądalności stacji w grupie komercyjnej 16-49 to 20,47 proc. w porównaniu do 19,35 proc. w roku ubiegłym (wzrost o 1 pkt proc.). Druga w rankingu jest TVP1 z wynikiem 20,26 proc. Powyżej 3 pkt proc. dzieli obecnie Polsat zarówno od trzeciego w rankingu TVN (17,51 proc.), jak i ostatniej TVP2 (17,18 proc.).
Polsat zanotował wiosną wzrost udziałów w prime time'ie. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku udziały stacji w tym paśmie wzrosły o 2,36 pkt proc. w grupie docelowej 16-49 oraz o 1,75 pkt proc. w grupie 4+. Największy spadek oglądalności w tym czasie przypadł w udziale TVP2, która w grupie 4+ zmniejszyła swoje udziały o 2,4 pkt proc., a w 16-49 o 1,96 pkt proc. TVP odnotowała spadki odpowiednio o 1,69 pkt proc. i 1,43 pkt proc. Spośród konkurencyjnych stacji jedynie TVN miał niewielki wzrost 0,24 pkt proc. w grupie 4+, natomiast już w grupie 16-49 spadek o 1,22 pkt proc.
Największymi hitami wiosennej ramówki były: finałowy odcinek wielkiego muzycznego show
"Jak oni śpiewają", największego rozrywkowego przeboju Polsatu, przyciągnął on rekordową liczbę widzów: 5,7 mln; największą widownię miał również amerykański serial
"Skazany na śmierć" (powyżej 5 mln widzów),
"Czterej pancerni" (4,5 mln) oraz
"Świat według Kiepskich" (4,47 mln).