Polsat na czele - podsumowanie wiosny

Media2.pl /
https://www.filmweb.pl/news/Polsat+na+czele+-+podsumowanie+wiosny-36494
Polsat był najchętniej oglądaną stacją w sezonie wiosennym. Wynik 20,47 proc. dał stacji pierwszą pozycję na rynku - podaje AGB Nielsen Media Research. Na sukces Polsatu złożyły się przede wszystkim premiera "Skazanego na śmierć" oraz finałowy odcinek muzycznego show "Jak oni śpiewają".

Tegoroczny średni wynik oglądalności stacji w grupie komercyjnej 16-49 to 20,47 proc. w porównaniu do 19,35 proc. w roku ubiegłym (wzrost o 1 pkt proc.). Druga w rankingu jest TVP1 z wynikiem 20,26 proc. Powyżej 3 pkt proc. dzieli obecnie Polsat zarówno od trzeciego w rankingu TVN (17,51 proc.), jak i ostatniej TVP2 (17,18 proc.).

Polsat zanotował wiosną wzrost udziałów w prime time'ie. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku udziały stacji w tym paśmie wzrosły o 2,36 pkt proc. w grupie docelowej 16-49 oraz o 1,75 pkt proc. w grupie 4+. Największy spadek oglądalności w tym czasie przypadł w udziale TVP2, która w grupie 4+ zmniejszyła swoje udziały o 2,4 pkt proc., a w 16-49 o 1,96 pkt proc. TVP odnotowała spadki odpowiednio o 1,69 pkt proc. i 1,43 pkt proc. Spośród konkurencyjnych stacji jedynie TVN miał niewielki wzrost 0,24 pkt proc. w grupie 4+, natomiast już w grupie 16-49 spadek o 1,22 pkt proc.

Największymi hitami wiosennej ramówki były: finałowy odcinek wielkiego muzycznego show "Jak oni śpiewają", największego rozrywkowego przeboju Polsatu, przyciągnął on rekordową liczbę widzów: 5,7 mln; największą widownię miał również amerykański serial "Skazany na śmierć" (powyżej 5 mln widzów), "Czterej pancerni" (4,5 mln) oraz "Świat według Kiepskich" (4,47 mln).