Polsat zarabia najwięcej, traci TVN

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/Polsat+zarabia+najwi%C4%99cej%2C+traci+TVN-42419
Polsat to telewizja, która miała największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych w I kw br. (563,6 mln zł), spychające na drugie miejsce TVN (500 mln zł). Na czele kanałów tematycznych znalazł się Polsat Sport. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w I kw. br. wyniosły 563,6 mln zł i były o 38,2 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 500 mln zł (o 8,9 proc. więcej niż w I kw. 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 315,1 mln zł, czyli o 0,8 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 218,1 mln zł do 209,2 mln zł.

Na czwaartym miejscu uplasował się Polsat Sport z kwotą 82,3 mln zł. Kanał ten zyskał w I kw. br. 85,6 proc. w porównaniu do I kw. ub. r. i był liderem wśród stacji tematycznych.