Polski Box Office: Milion Polaków zaliczyło już Karola

Informacja nadesłana przez dystrybutora, Filmweb / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Polski+Box+Office%3A+Milion+Polak%C3%B3w+zaliczy%C5%82o+ju%C5%BC+Karola-70117
Mamy pierwszy superprzebój 2011 roku. To "Och, Karol 2", który nie dość, że pozostał na czele frekwencyjnego zestawienia weekendu, to jeszcze przekroczył granicę miliona sprzedanych biletów. I potrzebował na to zaledwie 17 dni. Oczywiście nie wiemy do końca, ile z osób poszło na "Och, Karol 2", sądząc, że jest to kontynuacja "Karola - Człowieka, który został papieżem". W obu tych produkcjach główną rolę zagrał Piotr Adamczyk.

Za liderem znalazły się dwie premiery: "Jak się pozbyć cellulitu" i "Sanctum 3D". Ten pierwszy uzyskał wynik, który wielu uzna za rozczarowujący. Trzeba jednak pamiętać, że obecnie w kinach trwa zażarta bratobójcza walka pomiędzy polskimi superprodukcjami, a wszystkie mają gwiazdy w obsadzie. I walka ta w najbliższych tygodniach jeszcze się zaostrzy. Jej ofiarą padł m.in. "Weekend", który jeszcze trzy tygodnie temu mógł liczyć na milion widzów. Teraz szansa ta zdecydowanie się oddala.

Z kolei "Sanctum 3D" osiągnęło zaskakująco dobry wynik – prawie 68 tysięcy widzów na otwarcie. Pomogła promocja skoncentrowania na nazwisku producenta Jamesa Camerona i premiera równoległa do amerykańskiej.

W pierwszej dziesiątce znalazła się jeszcze jedna premiera – "Skyline". Można śmiało powiedzieć, że wynik frekwencyjny jest lepszy niż wielu przewidywało. Ta stosunkowo tania produkcja nie spotkała się za Oceanem ze zbyt ciepłym przyjęciem. Tymczasem w Polsce w ciągu trzech dni wyświetlania zobaczyło ją prawie 19 tysięcy osób.

Świetnie radzi sobie w polskich kinach faworyt oscarowego wyścigu "Jak zostać królem". Obraz praktycznie nie traci widzów i po 10 dniach wyświetlania zgromadził ich już ćwierć miliona! Film wyprzedził już pod względem sprzedanych biletów innego pretendenta do Oscarów "Czarnego łabędzia". Jednak i w przypadku tego filmu sale w weekend pękały w szwach.

Ponieważ w niektórych regionach trwają ferie zimowe, dobrze sprzedają się trójwymiarowe propozycje familijne. "Podróże Guliwera 3D" uzyskały wynik niewiele niższy niż w weekend otwarcia. Podobnie wygląda też  sytuacja niemieckiej produkcji "Safari 3D"

Pierwsza dziesiątka polskiego box office'u wygląda następująco:

# (widz.)
#
(zł)
Tytułwidzów w weekendwidzów w sumiewpływy w sumie
dni na ekranie
1
1
Och, Karol 2
174 852
1 046 782
-
17
2
3
Jak się pozbyć cellulitu
87 576
87 576
1 689 564
3
3
4
Jak zostać królem
81 607
230 945
4 446 563
10
4
2
Sanctum 3D
67 650
67 650
1 787 886
3
5
5
Podróże Guliwera 3D
50 921
151 351
3 296 342
10
6
6
Czarny łabędź
36 508
216 239
4 117 512
17
7
7
Safari 3D
20 726
186 647
3 842 435
24
8
8
Skyline
18 649
18 649
388 915
3
9
10
Weekend
12 749
687 498
-
32
10
9
Opowieści z Narnii: Podróż Wędrowca do Świtu
12 082
544 877
11 097 767
44
Dane udostępnione dzięki uprzejmości dystrybutorów
Udostępnij: