Przychody TVN wzrosły głównie dzięki wyższym cenom reklam

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/Przychody+TVN+wzros%C5%82y+g%C5%82%C3%B3wnie+dzi%C4%99ki+wy%C5%BCszym+cenom+reklam-43118
Wzrost przychodów grupy TVN w I kw. o 22% r/r jest rezultatem głównie wzrostu cen reklam, wynika z wtorkowych wypowiedzi wiceprezes ds. finansów Karen Burgess. TVN zapowiada na jesień ofensywę programową.
- W I kwartale tego roku o 19 proc. wzrosły ceny reklam w TVN, co wygenerowało przychody w wysokości 35 mln zł - powiedziała wczoraj Karen Burgess, wiceprezes ds. finansów w TVN. Dobre wyniki były możliwe dzięki sprzedaży czasu reklamowego wg cennika.
Skonsolidowane przychody netto w TVN wzrosły w I kw. o 22 proc. do 402 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do 108 mln zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 13 proc. do 127 mln zł. Zysk netto wzrósł o 35 proc. do 63 mln zł.
- W I kw. 2008 roku TVN rósł szybciej niż rynek - wzrost o 21 proc. (w porównaniu r/r), przy wzroście rynku o 16 proc. - dodał Piotr Walter, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy TVN.
Walter podkreślił wzrost, jaki odnotowują kanały tematyczne. - Wpisuje się to w strategię budowania przychodów Grupy już nie tylko o główny kanał, ale właśnie w oparciu o kanały tematyczne - mówił. Kanały tematyczne rosną, bo wzrosły tam ceny reklam i sprzedaż licencji.
- Planujemy dalszą dywersyfikację przychodów - mówił Walter.
Ogólny, całodobowy udział wszystkich kanałów Grupy TVN w rynku, wzrósł do poziomu 24 proc. w marcu 2008 i do 23,8 proc. w kwietniu 2008 roku, z 22,2 proc. w marcu i 22,6 proc. w kwietniu 2007 roku.
Udział kanału TVN w prime time w grupie 16-49 wzrósł do 21 proc., z 20,9 proc. rok wcześniej.
Udział kanału TVN w prime time, w komercyjnej grupie docelowej, wzrósł do 23,6 proc. w marcu 2008 i 23,4 proc. w kwietniu 2008 roku, z 22,6 proc. i 21,5 proc. w analogicznych okresach 2007 roku ( (na podstawie badań AGB NMR).
Spółka planuje utrzymać obecną oglądalność w maju, ale w lecie jej pozycja może się osłabić, głównie ze względu na Mistrzostwa Europy w Austrii i Szwajcarii oraz Olimpiadę, które będą transmitowane przez konkurencję.
"Lato może być gorsze" - przyznał prezes Piotr Walter. Nie wykluczył, że na jesieni stacja przygotuje ofensywę programową.