Starlink: TVN najbogatszy w pierwszym półroczu

Mediarun.pl /
https://www.filmweb.pl/news/Starlink%3A+TVN+najbogatszy+w+pierwszym+p%C3%B3%C5%82roczu-36395
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o 16,4 proc. Przychody najszybciej rosły TVN, a najwolniej Polsatowi.

Firmy coraz więcej wydają na reklamę telewizyjną. Według obliczeń domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu 2007 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła o 16,4 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promocję 1,626 mld zł. Rok wcześniej była to kwota 1,397 mld zł.

W pierwszym półroczu, pod względem wzrostu przychodów, górą była grupa TVN. Zwiększyła ona przychody o 17 proc. do 522 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się grupa TVP. Publiczny nadawca zebrał z reklam o 14 proc. więcej niż przed rokiem, a rzeczywiste wpływy wyniosły 584 mln zł. Najwolniej przychody rosły Polsatowi - zwiększyły się o 8 proc. do 409 mln zł.

W I półroczu firmy wydały na reklamę w telewizji 1,6 mld zł.

Przychody netto 26 stacji, które ocenił Starlink, wzrosły w pierwszym półroczu o 13 proc. do 110 mln zł. Dynamika jest jednak bardzo różna - niektórych stacji, jak na przykład TVN24, wynosi kilkadziesiąt procent, innych - zaledwie kilka. Widzów zyskują stacje tematyczne - podaje GP.

Dane Starlinka pokazują przychody netto, uwzględniające stosowane przez telewizje rabaty.