Szykują się niemałe zmiany na rynku medialnym. Wszystko na to wskazuje, że Grupa Telekomunikacji Polskiej uruchomi już w ciągu kilku miesięcy własną satelitarną platformę cyfrową. Plany narodowego operatora zbiegają się z chęcią wzmocnienia oferty telewizyjnej.
Podczas wtorkowego spotkania dziennikarzy z Maciejem Wituckim - prezesem Grupy TP - zdradził on plany uruchomienia cyfrowej, satelitarnej platformy telewizyjnej.
Zdaniem prezesa Wituckiego takie rozwiązanie pozwoliłoby na szybkie dotarcie z usługą telewizyjną tam, gdzie z przyczyn technicznych nie ma możliwości oferowania pakietu telewizyjnego opartego na technologii ADSL/IPTV.
- Nie nazwałbym tego platformą cyfrową, z jaką mamy do czynienia w przypadku Cyfry Plus, Cyfrowego Polsatu, czy też N. W ogóle nie skupiałbym się na technologiach. Klientów nie interesują za bardzo kwestie techniczne. Chcąc zaoferować pakiet kilku usług w ramach jednej jak największej liczbie abonentów musimy myśleć w jaki sposób tanio i szybko do nich dotrzeć - powiedział Maciej Witucki.
Prezes stwierdził, że firma ma już przygotowane odpowiednie systemy bilingowe, sieć sprzedaży i jest gotowa do wynajęcia odpowiednich pojemności satelitarnych oraz kupna odpowiednich przystawek odbiorczych.
Decyzja o ew. uruchomieniu dosyłu satelitarnego pakietu telewizyjnego zapadnie jeszcze w tym roku. Z nieoficjalnych informacji wynika, że przygotowywana jest nowa oferta telewizyjna (w usłudze Videostrada). TPSA chce rozwinąć ?własny? pakiet telewizyjny - zwiększy się zawartość tzw. pakiet podstawowego. Tym samym TP nie będzie już tylko dystrybutorem pakietów Cyfry Plus.