20 września w Toruniu podczas Festiwalu Fantastyki Copernicon ogłoszono laureatów tegorocznych Węży, czyli antynagród polskiego przemysłu filmowego. Węże 2025: laureaci
WIELKI WĄŻ: Quo Vadis (reż.
Anira Wojan, Subarkan Roy, prod. Paweł Szanacja-Kossakowski, Barnali Roy, Przemysław Wręźlewicz)
Za absolutnie profesjonalną próbę obrzydzenia całemu światu polskiej powieści nagrodzonej literackim Noblem. NAJGORSZA REŻYSERIA: Anira Wojan, Subarkan Roy - "
Quo Vadis"
Otwieramy granice dla profesjonalistów z zagranicy i witamy na liście laureatów Węży twórcę z dalekich Indii. NAJGORSZY SCENARIUSZ: Szymon Gonera - "
Dziewczyna influencera"
Za stworzenie fabuły, która jest równie wiarygodna i skomplikowana jak tik-tokowe rolki polskich influencerów z niższej półki. NAJGORSZA ROLA MĘSKA: Antoni Królikowski - "
Jak ukradłem 100 milionów"
Za to, że nawet obsadzony po warunkach dał radę położyć rolę. NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA: Joanna Opozda - "
Wieczór kawalerski"
Za nowy solidny wzorzec ekranowego cringe’u. NAJGORSZY DUET: Sobota i byk - "
Quo Vadis"
Za to że do walki Ursusa z bykiem wprowadzili napięcie i chemię, która zaskoczyłaby samego Henryka Sienkiewicza.
WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU: Tomasz Kot - "
Akademia pana Kleksa"
Za to, że mogło być cudownie, a wyszedł inny rodzaj kleksa NAJGORSZY SEQUEL, PREQUEL LUB REMAKE: "
Quo Vadis" (reż.
Anira Wojan, Subarkan Roy, prod. Paweł Szanacja-Kossakowski, Barnali Roy, Przemysław Wręźlewicz)
Za nieudolny film tworzony li tylko pod tezę "szkoły i tak pójdą". No i ewentualnie parafie.
NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA: Wszystkie żarty o kupie Ptaka Mateusza - "
Akademia pana Kleksa"
Za spartolenie tak prostego chwytu komediowego jak żart o ekskrementach EFEKT SPECJALNEJ TROSKI: Całokształt - "
Quo Vadis"
Za rozciągnięcie złego efektu specjalnego do rozmiarów pełnego metrażu
NAJGORSZY PLAKAT:
Quo Vadis (prod. Paweł Szanacja-Kossakowski, Barnali Roy, Przemysław Wręźlewicz, dystrybutor Rafael Film)
Za ciekawą koncepcję, by na plakacie oddać poziom załamania widza po zakończonym seansie
NAJGORSZY TELEDYSK: "Do miłości" – Sobota. Z filmu "
Quo Vadis"
Za niepowtarzalne ciarki żenady na plecach podczas oglądania i słuchania NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU: "
Obsesja" – org. "May December" (dystr. M2 Film)
Za uparte przekonanie, że polskim widzom trzeba łopatologicznie Popkulturowa Akademia Wszystkiego (PAW) liczy blisko 200 osób, zajmujących się działalnością kulturalną w naszym kraju, dziennikarzy, twórców, animatorów kultury i in. Co roku przyznają oni Węże (nagrody dla najgorszych polskich filmów). Zgodnie z założeniami pomysłodawców, Węże w humorystyczny sposób mają zachęcać do dyskusji o jakości polskiego kina i zwrócić uwagę na niebezpieczne trendy, które nie służą rozwojowi i pomyślności polskiej kinematografii. Nabór do PAWia trwa cały rok, a chętni mogą pisać w tej sprawie na adres
kapitulapaw@gmail.com W dotychczasowej historii Nagród Węży nagrody dla najgorszych filmów roku zdobywały: "
Wyjazd integracyjny" (2012), "
Kac Wawa" (2013), "
Ostra randka" (2014), "
Obce ciało" (2015), "
Ostatni klaps" (2016), "
Smoleńsk" (2017), "
Botoks" (2018), "
Studniówk@" (2019), "
Futro z misia" (2020), "
365 dni" (2021). "
Ściema po polsku" (2022), "
Niewidzialna wojna" (2023), "
Blef doskonały" (2024).