Według mnie On kręcił surowe a nie piękne filmy. Ale poruszający jest na pewno "Dekalog V" / "Krótki film o zabijaniu" :) Jeszcze "Gadające głowy" i "Amator".
Chyba właśnie w tej "surowości" jest piękno jego filmów, bo są prosta a głębokie i przepojone humanizmem.