Film

Holy Motors

2012
1 godz. 55 min.
6,9 14 708
ocen
6,9 10 1 14708
18 213
chce zobaczyć
7,4 21
ocen krytyków
{"rate":7.42857,"count":21}
{"id":"637408","linkUrl":"/film/Holy+Motors-2012-637408","alt":"Holy Motors","imgUrl":"https://fwcdn.pl/fpo/74/08/637408/7508301.2.jpg"}
Oscar, milioner pracujący dla tajemniczej agencji, wciela się w obcych ludzi i poświęca swoją tożsamość.  Więcej Mniej
Holy Motors zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

Srebrna Żaba
Film zdobył nagrodę Srebrna Żaba, 3 inne nagrody i 16 nominacji
Sprawdź wszystkie nagrody
Czysta postmoderna
Zza tego bałaganu majaczy opowieść o zmechanizowanym świecie i jego wyalienowanych jednostkach (stąd też... ... czytaj więcej
{"userName":"malwinag","thumbnail":"https://fwcdn.pl/fph/74/08/637408/321608.2.jpg","title":"Czysta postmoderna","link":"/reviews/recenzja-filmu-Holy+Motors-12875","more":"Przeczytaj recenzję Filmwebu"}
{"linkA":"#unkown-link--stayAtHomePage--?ref=promo_stayAtHomeA","linkB":"#unkown-link--stayAtHomePage--?ref=promo_stayAtHomeB"}
Holy Motors
Zwiastun nr 1 (angielski) 1:44
Holy Motors
Zwiastun nr 1 (polski) 1:54
nr 1 (angielski) 2012-12-04T11:07:59 https://fwcdn.pl/webv/94/81/29481/holymotors.29481.4.jpg https://fwcdn.pl/video/f/208/637408/holy_motors_official_trailer__1__2012____cannes_film_festival_movie_hd.vp9.720p.webm

Najbardziej ekstrawagancki film ostatniego festiwalu w Cannes. Groteskowy, miejscami obsceniczny, pełen dynamiki. Balansuje na granicy dyscypliny i kompletnej nieprzewidywalności, pomiędzy horrorem a melodramatem, rodzinną psychodramą a komedią. Jego bohater, Monsieur Oscar od świtu do zmierzchu wciela się w nie swoje role: jestNajbardziej ekstrawagancki film ostatniego festiwalu w Cannes. Groteskowy, miejscami obsceniczny, pełen dynamiki. Balansuje na granicy dyscypliny i kompletnej nieprzewidywalności, pomiędzy horrorem a melodramatem, rodzinną psychodramą a komedią. Jego bohater, Monsieur Oscar od świtu do zmierzchu wciela się w nie swoje role: jest przemysłowcem, zabójcą, żebrakiem, potworem, członkiem rodziny. Stacza erotyczną walkę w wirtualnym świecie gwiezdnych wojen, uprowadza Evę Mendes, romansuje na dachu wieżowca z Kylie Minogue i do ostatniej minuty nie pozwala nikomu wyznaczyć granicy, dzielącej fikcję od rzeczywistości. Monsieur Oscar krąży po Paryżu, wykonując "zlecenia", pojawia się ciągle w nowych miejscach. Raz burzy bieg rzeczy, innym razem sprawia, że wydarzenia toczą się przewidywalnym torem. Towarzyszy mu Céline, kierująca jego limuzyną dyskretna blondynka, która pilnuje, by zadania zostały zrealizowane w określonym kontraktem czasie. Oscar i Céline tworzą parę spiskowców, poruszających się wewnątrz filmowego mechanizmu, napędzanego intertekstualną grą. Film Caraxa wypełniają cytaty - począwszy od niemego serialu Feuillade'a "Fantomas", przez "Powiększenie" Michelangelo Antonioniego i twórczość Georgesa Franju, do animowanych "Aut" Pixara. Od wędrówki Leopolda Blooma w "Ulissesie" Jamesa Joyce’a do "Portretu damy" Henry’ego Jamesa.

dystrybucja
Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
studio
Angoa-Agicoa (wsparcie) / arte France Cinéma (koprodukcja) / Canal+ (udział) / Więcej...
tytuł oryg.
Holy Motors
inne tytuły
Leos Carax napisał rolę modelki Kay M. z myślą o Kate Moss na potrzeby projektu "Merde in the USA", w którym miała zagrać ale film ostatecznie nie powstał. Natomiast w czasie kręcenia "Holy Motors" Moss brała ślub i odmówiła udziału w filmie, więc rola ostatecznie trafiła do Evy Mendes.
Leos Carax zaoferował rolę Jean, byłej kochanki Pana Oscara, swojej byłej dziewczynie, Juliette Binoche ale jak podaje sam reżyser, ostatecznie "nie mogli się dogadać". Następnie napisał rolę od początku i obsadził w niej Kylie Minogue.
Zdjęcia do filmu kręcono w Paryżu oraz Mézy-sur-Seine, Trappes i Asnières-sur-Seine (Francja).
Niejednoznaczność wylewa się z tego filmu strumieniami niczym z dziurawej beczki. Wariackie wyczyny protagonisty zaprzeczającego swojej śmiertelności i poświęcającemu własną tożsamość w imię sztuki dostarczają niezapomnianej porcji przemyśleń dręczących widza po seansie. Ambitna mieszanka wszystkich możliwych gatunków została zamknięta w szokującej ... więcej
zdaniem społeczności pomocna w: 77%
Surrealistyczny film Leosa Caraxa zbudowany jest podobnie jak pseudonim artystyczny reżysera, anagram jego prawdziwych imion – Alex i Oscar. To znaczy poskładany z klocków, poetyckich obrazów, na pierwszy rzut oka dość chaotycznie ze sobą wymieszanych. Żeby złożyć je w całość, nie wystarczy jednostronne spojrzenie. Potrzeba do tego wielu punktów ... więcej
zdaniem społeczności pomocna w: 76%
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych