
Po śmierci Arthura Howitzera Juniora, pochodzącego z Kansas, cenionego redaktora popularnego amerykańskiego magazynu „Kurier Francuski”, z siedzibą w Ennui-sur-Blasé we Francji, zespół redakcyjny zbiera się w celu napisania nekrologu. Wspomnienia o Howitzerze składają się na cztery opowieści: „Reporter na rowerze” opisujący podejrzane... czytaj dalej
Co to za absurdalny tytuł "Kurier francuski z Liberty, Kansas evening sun"? To jakiś prima aprilisowy żart?
Że niektórzy ludzie oceniają film pod kątem swoich oczekiwań, a nie pod kątem - czy film wywiązał się z tego, czym miał być. To trochę tak jakby zarzucać abstrakcyjnemu obrazowi, że jest mało realistyczny albo sklepowi mięsnemu, że nie ma w nim warzyw. Gdyby każdy film dało się ocenić nie uniwersalną skalą, ale skalą...
więcejNic nie wiem o The New Yorker, ani jego współzałożycielu i redaktorze naczelnym Haroldzie Rossie. I nie uważam, że przed seansem powinnam zapoznawać się z tą historią. Dla mnie ten film jest jak wydmuszka - imponująca obsada, wykorzystanie różnych technik filmowania, feeria barw a w środku nic. Recenzenci piszą, że to...
więcejSuper aktorstwo, kadry, scenografia, kostiumy, ale scenariusz tragiczny. Zero oddechu między „bajkowymi” dialogami i historiami, tylko łupanie widza po głowie łopatą tak długo, ze w końcu nic się z tego nie rozumie i ma się ochotę wyjść z kina.
Na forum spotkałem się z ogromem komentarzy, że film nie ma treści, że to wydmyszka, przerost formy nad treścią itp. Czy każdy film musi nieść w sobie głęboką tresc, linearną fabułę, kończyć się super zaskakującym plot twistem i nadawać sens naszemu życiu? Idąc na nowy film Wesa Andersona spodziewałem się ładnych...