W dodatku oparty na faktach. Film niezwykle realistyczny,nakręcony w para dokumentalnym stylu,gdzie dialogi sprowadzone są do minimum,podobnie,jak opis głównego bohatera-niewiele o nim wiemy,poza tym,ze to nieprzeciętnie inteligentny facet,profesjonalista w każdym calu. Obok Brudnego Harrego najciekawsza postać...
Dla mnie najlepszy film z motywem więzienia, pod wieloma względami lepszy od skazanych na shawshank (oczywiście z całym szacunkiem dla tego wybitnego dzieła). Kapitalna rola Eastwood`a, znakomita reżyseria Siegel`a. Logiczna budowa, więzienny, izolacyjny klimat jeszcze podsycają kunszt tego obrazu. WIELKI FILM!!!
byłby w punkt, gdyby tylko zamiast Clinta grał tu Chevy Chase. Kolejny wybitny przykład Polskiej Szkoły Plakatu.
jest ten sam glupi blad konstrukcyjny?
chodzi mi o to, ze dzieki tej samej metodzie uciekaja z wiezienia w kazdym filmie :D
Dlaczego on się opóźniał, bo trochę nie jasno to było przedstawione. Ta płytka się za mocno przykleiła czy co?
jeśli twoje dziecko najbardziej na świecie kocha filmy, a ty najbardziej na świecie kochasz swoje dziecko, to kup mu cinema speculation - w świątyni, rozdział 15:
Cinematically speaking, its Siegel’s most expressive film. (..) Siegel never engaged in cinematic set pieces, until the beautiful, practically wordless...
Super bo film był kręcony nigdzie indziej jak w samym Alcatraz. Można napawać się oryginalnością scenerii co dodaje realizmu i prestiżu filmowi. Don Siegel nie poszedł na skróty. Był na rekonesansie w Alcatraz jak więzienie było jeszcze czynne zbierając materiały do innego filmu i widocznie nabrał smaka ;)
gdzie można znależć fragment tego filmu gdzie clint siedzi z innym więźniem na dworzu, a tamten opowiada, że 'ten pierdel to jedno wielkie liczenie. my liczymy godziny...' itd.
Ucieczka odbyła się w czerwcu, a i tak wszedzie pisze, że woda była lodowata. Dlaczego? San Francisco wydawało mi się zawsze ciepłe.
Ten film można uznać za pierwowzór McGywera. Niektóre motywy wydają się absurdalne, ale i tak film bardzo dobry.