"39 i pół", jeden z dwóch nowych seriali w wiosennej ramówce TVN, zyskał popularność wśród widzów. Produkcję opowiadającą o perypetiach rockmana (
Tomasz Karolak) oglądało więcej widzów niż propozycje konkurencji.
Średnia oglądalność 13 wyemitowanych przez TVN odcinków serialu
"39 i pół" wyniosła 3,23 mln widzów, co dało stacji 24,31 proc. udziału w grupie 4+ i 29,26 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dzięki takim wynikom serialu w paśmie jego emisji (wtorki 21.30) TVN był liderem pod względem gromadzonej widowni. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, nadający wtedy filmy fabularne, które miały 2,62 mln widzów. Dalej uplasowały się publiczne stacje: TVP 1 przyciągała o tej porze 2,43 mln oglądających (gł. filmy i "Misja specjalna"), a TVP 2 - 2,22 mln ("Express Reporterów" i filmy).
Rok temu we wtorkowym paśmie między 21.30 a 22.28 TVN miał prawie tyle samo widzów, ale notował słabszy udział w rynku. Stację oglądało wtedy 3,2 mln osób przy udziale na poziomie 23,18 proc. w grupie 4+ i 26,02 proc. w grupie 16-49.
Serial
"39 i pół" przyciągał przed ekrany głównie kobiety, widzów pomiędzy 30. a 59. rokiem życia, mieszkańców miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Na reklamach nadawanych wokół produkcji TVN zarobił w sumie 20,8 mln zł - wynika z danych cennikowych netto, nie uwzględniających rabatów.
Stacja jest zadowolona z wyników oglądalności, które osiągnął serialu
"39 i pół", dlatego planuje jego kontynuację. W tej chwili scenarzysta
Doman Nowakowski pisze scenariusze do kolejnych odcinków. Zdjęcia do nich mają ruszyć latem, ale na razie nie wiadomo, kiedy TVN pokaże je na swojej antenie.