Amazon Studios ogłosiło, że zamierza wkroczyć na teren produkcji filmowej, przejmując prawa do dystrybucji kinowej i streamingu za pośrednictwem swojego serwisu Amazon Prime Instant Video.
Kluczowym elementem planu jest zmniejszenie zwyczajowo trzymiesięcznego okna - okresu, w jakim film pokazywany jest zazwyczaj w kinach, zanim trafi na DVD, do serwisów VOD czy telewizji. Amazon planuje udostępniać swoje filmy w sieci już na 4-8 tygodni po premierze kinowej.
Roy Price, wiceprzewodniczący Amazon Studios, zdradził, że firma planuje produkować 12 filmów rocznie, począwszy od 2015.
Nie tylko dostarczymy naszym klientom ekscytujące i unikalne filmy na krótko po ich kinowych pokazach, ale mamy też nadzieję, że zyskają na tym filmowcy, zbyt często zmagający się z szukaniem widowni dla swoich świeżych i ambitnych opowieści, dodał.
Amazon coraz lepiej radzi sobie na polu serialowym (ich produkcja,
"Transparent", zebrało właśnie dwa Złote Globy), nie dziwi więc ta ekspansja na świat filmu.