Disney Channel chce wejść do Polski

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/Disney+Channel+chce+wej%C5%9B%C4%87+do+Polski-12481
Amerykański gigant medialny Walt Disney Co. chce wprowadzić do Polski nowy kanał telewizyjny - Disney Channel. Dokładna data startu nowego kanału jeszcze nie jest znana. Jednak nieoficjalnie mówi się o wrześniu 2004 r. - informuje za "Gazetą Wyborczą" serwis "Wirtualnemedia.pl".

Według rozmówcy "Gazety Wyborczej" Walt Disney Co. chce, by polska wersja Disney Channel znalazła się w pakiecie premium, czyli w grupie płatnych kanałów, obok np. HBO czy Canal+.
O tym, że zamiary Amerykanów są poważne, świadczy również to, że w firmie Master Film w Warszawie już od lipca powstają dubbingowane produkcje Disney Channel w języku polskim.

Twierdzi, że pojawienie się takiego gracza jak Disney mogą odczuć nawet stacje naziemne. - Już dziś można dotrzeć do 30 proc. dzieciaków w wieku 4-15 lat w dużych miastach za pośrednictwem trzech działających na rynku kanałów dla dzieci: Cartoon Network, Fox Kids oraz Minimax. Jeżeli pojawi się Disney, to dzieci mogą jeszcze bardziej przesunąć się w kierunku kanałów kablowo-satelitarnych. A to mogłoby oznaczać zmianę w strategiach reklamowych marek adresowanych do dzieci - tłumaczy Marcina Boroszko, szefa domu sprzedaży kanałów tematycznych At Media.

Walt Disney Co. działa w Polsce od 1993 r. Jednak pod koniec zeszłego roku firma się uaktywniła. Dziś w polskiej filii pracuje dziewięć osób, które zajmują się głównie kontrolą dystrybucji filmowej w kinach oraz na płytach DVD i kasetach wideo. Ponadto spółka prowadzi działalność wydawniczą i zarządza prawami autorskimi do takich postaci jak np. Myszka Miki czy Król Lew. Na polskim rynku telewizyjnym Disney znalazł się w lipcu 2001 r. Właśnie wtedy koncern, który stworzył myszkę Mickey, zapłacił 3,3 mld dol. za pakiet kanałów dziecięcych należących do News Corp. Ruperta Murdocha. I tak kanał Fox Kids znalazł się w rękach Walt Disney Co.

Disney Channel jest nadającym od kwietnia 1983 r. programem należącym do ścisłej czołówki kanałów kablowych w USA, gdzie ma 80 mln abonentów. Według rankingu branżowego tygodnika "Advertising Age" jego przychody w ubiegłym roku sięgnęły 735,6 mln dol. Disney Channel cieszy się sporą popularnością również za granicą. Według raportu rocznego spółki za ubiegły rok program ten ma 18 mln widzów w 55 krajach świata. Widownią stacji są przeważnie dzieci w wieku 6-11 oraz 9-14 lat, choć Disney Channel reklamuje się jako "kanał familijny". Na swoim rodzimym rynku stacja przeżywa rewolucję - przenosi się z pakietu programów płatnych do podstawowego. Latem tego roku Disney Channel odświeżył swoje logo.