Filmowe "Gears of War" od scenarzysty "xXx: Reaktywacji"

The Wrap / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Filmowe+%22Gears+of+War%22+od+scenarzysty+%22xXx%3A+Reaktywacji%22-130917
Jak informowaliśmy na stronach Filmwebu, w przygotowaniu jest kinowe widowisko "Gears of War". Okazuje się, że projekt wciąż jest w powijakach. Studio właśnie zatrudniło nowego scenarzystę. Jak podaje portal The Wrap, jest nim F. Scott Frazier ("xXx: Reaktywacja").


Jeśli informacje te się potwierdzą, oznaczać to będzie, że z projektem pożegnał się scenarzysta Shane Salerno ("Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands"). O jego angażu pisaliśmy w maju 2017 roku.

Szczegóły fabuły nie są na razie znane. W 2016 roku mówiło się, że film nie będzie adaptacją żadnej z gier cyklu, lecz nową historią osadzoną w tym samym co gry świecie.

Akcja wydanej w 2006 roku pierwszej części "Gears of War" rozgrywa się na planecie Sera, przypominającej Ziemię. Przez wiele lat mieszkańcy Sery toczyli ze sobą wojnę, której głównym powodem był konflikt o surowce. Dzięki odkryciu nowego źródła energii, substancji znanej jako imulsja, doszło do zawieszenia broni i zakończenia wojny. Niedługo później spod powierzchni planety wyszły istoty zwane szarańczą, zaś wydarzenie to nazwane zostało Dniem Wyjścia (Dzień E). Szarańcza zabiła około osiemdziesiąt procent mieszkańców planety, zaś pozostali przy życiu ludzie, nie chcąc dopuścić do przejęcia Sery przez wrogów, zdecydowali się zniszczyć opanowane przezeń miasta przy użyciu satelitów. Ci z ludzi, którzy przeżyli, schronili się w miejscach, gdzie ziemia jest zbyt twarda, by można było się przez nią przekopać, stamtąd tocząc dalszą walkę z szarańczą. Akcja gry rozpoczyna się czternaście lat po Dniu Wyjścia. Gracz steruje Marcusem Fenixem – doświadczonym żołnierzem, który ze względu na dezercję został skazany na dożywocie. Gdy pogarsza się sytuacja na froncie, głównodowodzący zostają zmuszeni do uwolnienia skazańca i wysłania go do walki. [za: wikipedia.org]