W Święta Wielkanocne (11 - 13 kwietnia 2009) statystyczny Polak spędził przed telewizorem 4 godziny i 47 minut, czyli o 30 minut krócej niż rok temu (22 - 24 marca 2008). Najchętniej oglądane były seriale
"Ranczo"(7,77 mln widzów),
"M jak miłość" (5,61 mln widzów) oraz "Wiadomości" (4,6 mln widzów).
Pod względem udziałów głównych graczy na rynku telewizyjnym w stosunku do poprzednich Świąt Wielkanocnych 2008 spadek odnotowały wszystkie stacje: TVN o 3,89 punktu procentowego (udział w tegoroczne Święta wyniósł 15,23%), Polsat o 1,09 punktu procentowego (udział w tegoroczne Święta wyniósł 13,66%), TVP1 o 0,62 punktu procentowego (21,86%) i TVP 2 o 0,06 punktu procentowego (udział w tegoroczne Święta wyniósł 18,11%).