TVN: Polsce potrzebna jest kampania informacyjna na temat DVB-T

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/TVN%3A+Polsce+potrzebna+jest+kampania+informacyjna+na+temat+DVB-T-46069
Dyrektor ds. technicznych TVN Tomasz Berezowski powiedział, że bez dużej kampanii informacyjnej proces wprowadzania cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T) w Polsce nie jest możliwy.

- Dla powodzenia procesu cyfryzacji nie jest istotne, co znajdzie się na dwóch pierwszych multipleksach, o których ciągle się dzisiaj dyskutuje. TVN chce uczestniczyć w procesie cyfryzacji, ale nie jest pewien jego powodzenia w dzisiejszej formie - powiedział na wczorajszej konferencji "Krajobraz rynku telewizyjnego po cyfrowej rewolucji mediów" zorganizowanej przez Optimum Media OMD Tomasz Berezowski.

W konferencji wzięli udział regulatorzy konkursu Urząd Komunikacji Elektronicznej i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz najważniejsze podmioty ubiegające się o uczestnictwo w procesie, czyli Telewizja Polska i TVN.

- Polsce potrzebny jest organ podobny do Digital UK - wezwał Berezowski, odwołując się do rynku brytyjskiego, będącego na etapie przechodzenia na nadawanie cyfrowe. Koniec transmisji analogowej przewidziano tam na lata 2008-2012.

Digital UK jest odpowiedzialny za komunikację z obywatelami Wysp Brytyjskich na temat całkowitego wyłączenia nadawania analogowego i przejścia na cyfrowe (tzw. switch-offu). W maju 2006 roku rozpoczęła się tam siedmioletnia kampania informacyjna, na którą przeznaczono 200 mln funtów, będąca największą w historii kampanią publiczną na terenie tego kraju.