TVN zapowiada, że III kwartał 2005 roku będzie słaby m.in. przez koszty wyborów i festiwalu w Sopocie.
Firma podtrzymuje więc prognozę na III kwartał i na cały 2005 rok.
"Wpływy z reklam Orange zostały już przez nas uwzględnione w opublikowanej wcześniej prognozie, nie zamierzamy więc korygować naszych planów co do trzeciego kwartału, jak i całego 2005 roku" - poinformowała we wtorek PAP Małgorzata Czaplicka, menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami.
Polska Telefonia Komórkowa Centertel rozpoczęła kampanię reklamową wprowadzającą markę Orange do Polski na początku września. Marka Orange ma zastąpić markę Idea.
Po opublikowaniu wyników za II kwartał TVN podwyższył prognozę wzrostu przychodów na 2005 roku do 11-15 proc., podczas gdy wcześniej oczekiwał zwyżki przychodów o 9-13 proc. Jednocześnie TVN podtrzymał wówczas zapowiedź, że marża EBITDA będzie na koniec roku w przedziale 30-33 proc.
Grupa TVN ocenia też, że tegoroczny zysk netto grupy będzie prawdopodobnie mniejszy niż w 2004 roku, kiedy różnice kursowe zwiększyły go o 75 mln zł do 196 mln zł.
TVN zapowiedział, że III kwartał będzie dla spółki słaby i marża EBITDA nie zwiększy się rok do roku.
Słabsze wyniki III kwartału, jak informowali wcześniej przedstawiciele zarządu spółki, będą efektem nieobniżania przez TVN cen reklam latem i tym samym niekonkurowania z innymi nadawcami. Poza tym informowali, że grupa poniesie wyższe koszty związane z wyborami i obsługą festiwalu w Sopocie.
Według zapowiedzi TVN, IV kwartał 2005 roku będzie lepszy.
Obecnie grupa TVN nadaje siedem programów telewizyjnych, w tym cztery kanały tematyczne TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo oraz TVN Style.
Czaplicka poinformowała we wtorek PAP, że firma zamierza uruchomić w końcu września lub na początku października kolejny nowy kanał tematyczny, TVN Gra, w którym będą emitowane teleturnieje. Ma on być oparty na przychodach telekomunikacyjnych oraz z sms-ów.
W końcu sierpnia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała TVN koncesję na nadawanie następnego kanału tematycznego, TVN Med.
Ten bezpłatny kanał będzie skierowany wyłącznie do lekarzy i dentystów. Termin jego uruchomienia jeszcze nie został ustalony.
Obecnie najwięcej przychodów grupie zapewnia kanał TVN, który w II kwartale zanotował 182,4 mln zł podczas, gdy cała grupa osiągnęła 218 mln zł przychodów.
Po pierwszym półroczu grupa TVN zwiększyła rok do roku zysk netto o 31 proc. do 105,7 mln zł, zysk operacyjny o 29 proc. do 136,9 mln zł, a przychody o 14 proc. do 412 mln zł.
Marża EBITDA za pierwsze sześć miesięcy tego roku wyniosła 38,3 proc. wobec 33,7 proc. rok wcześniej w pierwszym półroczu.