O planowanym porcie "Star Wars Jedi: Survivor" na poprzednią generację konsol, zapowiedzianym w zeszłym roku, było do tej pory niesamowicie cicho. Nie było wiadomo, kiedy gra zadebiutuje na ósmej generacji konsol ani czy będzie to w ogóle możliwe, biorąc pod uwagę problemy techniczne, jakie nękały tę produkcję na obecnej generacji. EA postanowiło jednak rozwiać wszelkie spekulacje i wczoraj opublikowało 5-minutowy materiał nagrany na PS4 Pro. Zaprezentowany materiał skupia się na różnych lokacjach — widzimy zarówno rozgrywkę na otwartych przestrzeniach, jak i w bardziej korytarzowych fragmentach. Gra wygląda i działa zaskakująco dobrze na mocniejszej wersji PlayStation 4. Otwartą kwestią pozostaje jednak, jak z wyzwaniem poradzi sobie standardowe PS4 (internauci już żartują, że ich konsole zamienią się w silnik odrzutowy albo farelkę na zimowe wieczory).
"
Star Wars Jedi: Survivor" celuje w 1080p i 30 FPS na PS4 Pro, 1440p i 30 FPS na Xbox One X, 900p i 30 FPS na PS4 oraz 720p i 30 FPS na Xbox One.
Patch 9 z dużymi poprawkami "Star Wars Jedi: Survivor" na PC
Dodatkowo, patch numer 9 ma na celu naprawienie wersji, która zebrała najgorsze oceny od graczy, czyli tej na PC. Wypuszczona wczoraj łatka wprowadza następujące zmiany:
• Zwiększenie liczby klatek na sekundę dla różnych konfiguracji sprzętu,
• Płynniejsza rozgrywka dzięki poprawkom w miejscach powodujących gwałtowne spadki liczby klatek,
• Zoptymalizowane wykorzystanie procesora przy ray tracingu,
• Ulepszone skalowanie ray tracingu do wysokiej klasy procesorów graficznych,
• Usunięcie zabezpieczenia DRM Denuvo,
• Poprawki jakościowe, w tym ulepszone sterowanie myszą i klawiaturą,
• Naprawa rzadkich awarii i problemów z kolizją.
Pierwsze materiały wideo od graczy pokazują, że gra faktycznie zyskała na wydajności, oferując wreszcie płynną rozgrywkę na Steam Decku (mowa tutaj o około 40 klatkach na sekundę).
"
Star Wars Jedi: Survivor" zadebiutuje na PlayStation 4 i Xbox One już 17 września.