John Cleese twarzą Banku Zachodniego WBK

Gazeta Wyborcza /
https://www.filmweb.pl/news/John+Cleese+twarz%C4%85+Banku+Zachodniego+WBK-41170
John Cleese, gwiazda takich filmów jak "Żywot Briana", "Harry Potter i kamień filozoficzny", "Rybka zwana Wandą" czy "Śmierć nadejdzie jutro", po raz pierwszy pojawi się w 45-sekundowym spocie banku w sobotę na kanale TVN. Tym samym dołączy do takich gwiazd, jak Jean Reno, Sophia Loren, Cindy Crawford, Madonna i Pierce Brosnan, które już występowały w polskich reklamach. Scenariusz spotu - współtworzony przez Cleese'a - rozgrywa się na planie ... reklamówki kredytu gotówkowego BZ WBK realizowanej w oddziale banku. W trakcie produkcji Cleese bardziej niż grą zaczyna interesować się kredytem z BZ WBK i aby go wziąć, dowodzi swoich związków z Polską.

Spot został nakręcony w Stanach Zjednoczonych. Grzegorz Adamski z biura prasowego banku nie chce zdradzić, ile kosztował udział gwiazdy. - Zarówno wysokość kontraktu, jak i koszt samej reklamówki objęte są tajemnicą - przekonuje. Znawcy rynku reklamy twierdzą jednak, że za gwiazdę pierwszej wielkości nie można zapłacić mniej niż 1 mln dol.

Wcześniej znane światowej widowni twarze zachwalały piwo EB, makarony Malma, wodę Arctic i Radio ZET.

Zdaniem specjalistów zatrudnienie gwiazdy przekłada się bezpośrednio na sukces finansowy firmy, rekompensując wysoki koszt zatrudnienia znanej osoby. Konsument chce bowiem używać tych samych produktów co znani ludzie.