John Cleese, gwiazda takich filmów jak
"Żywot Briana",
"Harry Potter i kamień filozoficzny",
"Rybka zwana Wandą" czy
"Śmierć nadejdzie jutro", po raz pierwszy pojawi się w 45-sekundowym spocie banku w sobotę na kanale TVN. Tym samym dołączy do takich gwiazd, jak
Jean Reno,
Sophia Loren,
Cindy Crawford,
Madonna i
Pierce Brosnan, które już występowały w polskich reklamach. Scenariusz spotu - współtworzony przez
Cleese'a - rozgrywa się na planie ... reklamówki kredytu gotówkowego BZ WBK realizowanej w oddziale banku. W trakcie produkcji
Cleese bardziej niż grą zaczyna interesować się kredytem z BZ WBK i aby go wziąć, dowodzi swoich związków z Polską.
Spot został nakręcony w Stanach Zjednoczonych. Grzegorz Adamski z biura prasowego banku nie chce zdradzić, ile kosztował udział gwiazdy. - Zarówno wysokość kontraktu, jak i koszt samej reklamówki objęte są tajemnicą - przekonuje. Znawcy rynku reklamy twierdzą jednak, że za gwiazdę pierwszej wielkości nie można zapłacić mniej niż 1 mln dol.
Wcześniej znane światowej widowni twarze zachwalały piwo EB, makarony Malma, wodę Arctic i Radio ZET.
Zdaniem specjalistów zatrudnienie gwiazdy przekłada się bezpośrednio na sukces finansowy firmy, rekompensując wysoki koszt zatrudnienia znanej osoby. Konsument chce bowiem używać tych samych produktów co znani ludzie.