Scenarzyści spoza środowiska filmowego, testy na internautach i konkurs z pulą nagród 15 tysięcy złotych –
Tomasz Konecki przystępuje do realizacji nowego projektu kinowego.
Reżyser
"Lejdis", "Testosteronu", "Ciała" i kultowego
"Pół serio", ostatnio realizujący się jako wzięty twórca reklam z gwiazdami (m.in.
Depardieu,
DeVito, Kowalczyk,
Karolak) i z absurdalnym poczuciem humoru (ostatnio m.in. "Drwale", "Po wuju") wraca do kina z nowym projektem. Podobnie jak do tej pory znakiem firmowym nowego filmu
Koneckiego będzie komediowa akcja, absurdalne poczucie humoru i doborowa obsada.
"Ludzie z czasem mają dosyć tego samego, choćby nie wiem jak było dobre." – mówi
Konecki.
"Sukcesy "Pół serio", którego konwencja była całkowitą niespodzianką dla widzów i krytyki, "Ciała" z trupem w roli głównej czy opartego na współpracy z blogerkami "Lejdis" pokazują, że polscy widzowie bardzo cenią sobie filmy zaskakujące, nieszablonowe. Zamierzam więc dalej robić to co do tej pory, a więc serwować widzom filmy na które będą mieli ochotę wybrać się do kina i doskonale się na nich bawić" – dodaje.
Nietuzinkowe podejście do filmu
Koneckiego – artysty z dyplomem fizyka, wpisały się już na dobre w jego twórczość. Nie inaczej będzie też i tym razem. Nowy projekt Koneckiego powstał we współpracy z osobami niezwiązanymi do tej pory z filmem fabularnym, choć mającymi wiele wspólnego z rozrywką i kreatywnością: znanym szerokiej publiczności Robertem Górskim z Kabaretu Moralnego Niepokoju i Martyną Skibińską, copywriterką największych sieciowych agencji reklamowych i zdobywczynią licznych nagród na festiwalach reklamy.
W przygotowania do nowego filmu Konecki włączył także internautów, a szczególnie filmowców-amatorów. Od 11 stycznia br. znajdą oni na portalu MillionYou.com dwa storyboardy ze scenami z nowego projektu Koneckiego. Jeden opowiada o pewnym występie aktorskim, drugi dotyczy pracy w korporacji. W obydwu scenach znamy początek, w drugiej także i te elementy filmowcy powinni wykonać wiernie według storyboardu, natomiast rozwinięcie scen zależy wyłącznie od ich pomysłowości. Całość powinna trwać nie więcej niż 120 sekund.
"Zawsze fascynowała mnie publiczność i jej reakcje na różne sceny filmu. Dlaczego śmieją się do łez w momencie, który nie uznawałem za szczególnie zabawny?" – mówi reżyser i główny juror konkursu.
"Cieszę, że dzięki konkursowi będę miał możliwość podejrzenia sposobu myślenia i kreowania rzeczywistości filmowej przez dzisiejszych widzów. We wcześniejszych konkursach na MillionYou brały udział setki osób, więc liczymy wraz z ekipą mojego nowego filmu na wielką kreatywną ucztę i prawdziwe odkrycia." – dodaje Konecki.
Konkurs potrwa od 11 stycznia do 15 marca 2011 roku, wyniki zostaną ogłoszone 28 marca 2011 roku. Pula nagród to aż 15 tysięcy złotych: 5000 zł za I miejsce, 2000 zł za II miejsce, 1000 zł za III miejsce i po 700 zł dla autorów każdego z 10 nominowanych filmów. Organizatorem konkursu "Nakręć z Koneckim" jest MillionYou.com, pierwszy internetowy serwis wideo w Polsce, będący połączeniem portalu społecznościowego i serwisu filmowego, który stawia na jakość tworzonych i publikowanych treści. MillionYou liczy obecnie 15 000 użytkowników, którzy nadesłali już blisko 2000 krótkich filmów oraz niezliczoną ilość kreatywnych pomysłów i opinii. Jury konkursu tworzą rada artystyczna MillionYou oraz twórcy nowego projektu Tomasza Koneckiego. Link do konkursu:
http://millionyou.com/konkursy/Nakrec-z-Koneckim,start.html