Twórcy "Avengers" zdradzają tajemnice dwóch ostatnich części

The Hollywood Reporter / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Tw%C3%B3rcy+%22Avengers%22+zdradzaj%C4%85+tajemnice+dw%C3%B3ch+ostatnich+cz%C4%99%C5%9Bci-137487
Twórcy "Avengers" zdradzają tajemnice dwóch ostatnich części
źródło: Materiały prasowe
Zgodnie z zapowiedzią bracia Russo - przy udziale specjalnego gościa, Roberta Downeya Juniora - zorganizowali na Twitterze i Instagramie sesję wspólnego oglądania "Avengers: Końca gry". Dzień wcześniej scenarzyści Christopher Markus i Stephen McFeely obejrzeli z fanami "Avengers: Wojnę bez granic". Jakie sekrety obu filmów zdradzili?

- Wczesne wersje scenariusza zawierały scenę ataku Thanosa na Xandar. Wówczas Ziemię ostrzegał przed nadejściem Thanosa nie Hulk, a Nova, Richard Rider. O pojawieniu się postaci w MCU mówi się od lat.

- Twórcy konsultowali się z Jamesem Gunnem w sprawie Strażników Galaktyki. To on zasugerował piosenkę "The Rubberband Man" do sceny ich introdukcji. Wątek Gamory był również omówiony z reżyserem i podobno nie koliduje on z jego planami na "Strażników Galaktyki 3".

- Vision i Wanda początkowo stawiali czoła wysłannikom Thanosa nie w Edynburgu, a w Paryżu. W tej wersji sceny nie walczyli z Proximą Midnight i Corvusem Glaive, a z tłumem Outridersów.

- Scena, w której Iron Man i Spider-Man ratują Doktora Strange'a z rąk Ebony'ego Mawa miała podobno kilka wersji. W jednej z nich Tony pożycza swoją nano-zbroję Strange'owi, co daje nam Doktora Irona z Okiem Agamotto w miejscu reaktora.

Iron Man i Doktor Iron

- Inteligentny Hulk miał początkowo zadebiutować już w finale "Wojny bez granic", podczas bitwy o Wakandę. Mark Ruffalo nakręcił nawet scenę, w której Banner kłóci się z Hulkiem i wychodzi ze zbroi Hulkbustera w nowej, inteligentnej wersji. Według scenarzystów scena jednak nie działała mimo "genialnego" występu aktora.

- Scena, w której Czarna Wdowa przygotowuje sobie kanapkę z dżemem i masłem orzechowym podobno miała dużo dłuższą wersję i scenarzyści są zdziwieni, że nie znalazła się ostatecznie w filmie. Podczas jej kręcenia Scarlett Johansson miała pod stołem wiadro, do którego pluła, żeby nie zjeść "14 kanapek".

- Bracia Russo zawsze chcieli nakręcić dystopijną scenę inspirowaną oryginalną "Planetą małp". Powrót Scotta Langa z wymiaru kwantowego dał im tę szansę.

- Charakteryzacja "grubego Thora" ważyła podobno 30 kilogramów i pod koniec zdjęć Chris Hemsworth miał problemy z kręgosłupem.

- Podobno najtrudniejszą postacią dla scenarzystów była Czarna Wdowa, bo jest skryta i nie zdradza wiele. Najtrudniejszą sceną do napisania była ta, gdzie wyjaśniana jest podróż w czasie, bo musiała mieć sens, ale i dostarczyć momentów żywej interakcji między bohaterami. Wątek podróży w czasie był zresztą konsultowany z fizykami.

- We wczesnej wersji scenariusza do Asgardu podróżowali Thor i Iron Man. Tony używa tam zbroi, która czyni go niewidzialnym, i walczy z Heimdallem. W scenie brakowało jednak emocjonalnego zaangażowania. Podobnie było z oryginalnym wątkiem Nebuli i War Machine'a na planecie Morag, w którym walczą oni z podwodnym potworem.

- Scenarzyści bardzo chcieli, by Kapitan Ameryka ponownie spotkał Red Skulla, ale nie potrafili znaleźć fabularnej motywacji dla takiego obrotu spraw.

- W planach była też sekwencja, w której Nebula kontroluje rękawicę Thanosa (jak w komiksach), ale umniejszało to ciężar finałowego poświęcenia Tony'ego.

- Według scenarzystów na etapie "Czasu Ultrona" Steve Rogers nie był jeszcze godny dźwignięcia Mjolnira, bo miał wówczas na sumieniu wiedzę o śmierci rodziców Tony'ego. Dopiero, kiedy rozwiązano ten wątek, Kapitan mógł swobodnie podnieść młot.

- Słynną kwestię "kocham cię 3000" zainspirowały prawdziwe słowa córki Downeya.

- Downey opowiedział anegdotę o reżyserze Paulu Thomasie Andersonie, który podczas seansu "Końca gry" nagrał reakcję fanów, żeby pamiętać o tym, jak potężne bywa kino.

A czy bracia Russo powrócą do Marvela? Joe Russo odpowiedział na to pytanie wymijająco: To było niesamowite doświadczenie, zarówno kreatywnie jak i emocjonalnie. To tylko kwestia tego, czy uda się nam zgrać w czasie i znaleźć właściwy materiał.