Arnold SchwarzeneggerJakie były najlepsze one-linery Arnolda Schwarzeneggera? Gwiazdor kina akcji znany jest ze swoich legendarnych ekranowych "odzywek", wiele z których zapisało się już w historii kina. Bierzemy na warsztat ikoniczne kwestie aktora z takich filmów jak m.in. "Komando", "Predator" i "Terminator 2: Dzień sądu". Przed Wami najbardziej pamiętne one-linery Arnolda Schwarzeneggera. Wybiera Jakub Popielecki. Zobaczcie również "[url]Dwa oblicza[/url]" z Arnoldem Schwarzeneggerem.2017-04-16T11:33PT9M33S https://fwcdn.pl/webv/25/33/42533/1_png.42533.4.jpg https://fwcdn.pl/video/magnificent_seven/7wsp_arnold_korekta.vp9.480p.webm
Film w filmie, wyborna zabawa filmowymi konwencjami i chwytami, parodia kina sensacyjnego i tzw. filmów akcji oraz ich niepokonanych bohaterów. Podstawą dowcipu jest - dzięki naiwności 11-letniego bohatera - utożsamianie aktorów z grywanymi przez nich bohaterami, rzeczywistości z ekranową fikcją. Gdy sytuacja się komplikuje, mały Danny,Film w filmie, wyborna zabawa filmowymi konwencjami i chwytami, parodia kina sensacyjnego i tzw. filmów akcji oraz ich niepokonanych bohaterów. Podstawą dowcipu jest - dzięki naiwności 11-letniego bohatera - utożsamianie aktorów z grywanymi przez nich bohaterami, rzeczywistości z ekranową fikcją. Gdy sytuacja się komplikuje, mały Danny, choć bardzo rezolutny, nie zawsze jest pewien, kiedy coś się dzieje naprawdę, a kiedy jest tylko filmem, w którym on przypadkowo się znalazł. Danny Madigan mieszka w Nowym Jorku z wiecznie zapracowaną matką. Przed nudą i samotnością chłopiec ucieka w świat filmowej ułudy, spędzając wolne chwile w starym kinie przy Times Square. Jego ulubionym bohaterem jest Jack Slater, supergliniarz, który wychodzi cało z każdej opresji i pokonuje każdego bandziora. Danny przyjaźni się też ze starym operatorem maszyny projekcyjnej, Nickiem. Pewnego wieczoru Danny zjawia się w kinie, żeby obejrzeć najnowszy film o przygodach swego idola, w którym Jack Slater walczy z potężnym gangsterem, don Vivaldim, jego bezwzględnym pomocnikiem, Benedictem, oraz niejakim Rozpruwaczem, będącym skrzyżowaniem Frankensteina z Freddiem Krugerem. Przed seansem Nick wręcza Danny'emu połówkę zaczarowanego biletu, który kiedyś dostał od słynnego magika Houdiniego. Za sprawą biletu chłopiec przenosi się nagle w sam środek filmowej intrygi i zostaje partnerem Slatera. Wraz z nim przeżywa dziesiątki niesamowitych zdarzeń. Ale prawdziwe kłopoty zaczynają się wtedy, gdy Benedict kradnie chłopcu połówkę magicznego biletu i przedostaje się dzięki niemu do świata realnego, gdzie jest zupełnie inaczej niż w celuloidowym Los Angeles: zło może triumfować, zbrodnia popłaca, a kule rewolwerowe naprawdę ranią i zabijają. Żeby go powstrzymać, Jack i Danny także muszą się dostać do rzeczywistości.
Podejrzewam, że ocena filmu Shane'a Black'a byłaby dużo wyższa, gdyby gro użytkowników wystawiających temu obrazowi noty (dlaczego mam wrażenie, że są wychowani NAJNOWSZYCH filmach ?) nie obce były pojęcia: autoironia, pastisz, cynizm, kompozycja szkatułkowa, przerysowanie...
Niezwykle inteligentne pożegnanie z kinem akcji lat 80. Arnold wykazał się ogromnym dystansem i poczuciem humoru, by tak zaśmiać się ze swego filmowego wizerunku. A i reżyser John McTiernan ("Predator", "Szklana pułapka") i scenarzysta Shane Black ("Zabójcza broń"), którzy wcześniej ten gatunek...
No i oczywiście Arnold ma tutaj podwójna rolę bo gra zarówno postać filmową jak i siebie samego, są tu również inni aktorzy którzy występują tu w roli siebie samego co było dość nowatorskie wtedy. No i ta... więcej