"Resident Evil 7" inspiracją filmowego rebootu

MovieWeb / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/%22Resident+Evil+7%22+inspiracj%C4%85+filmowego+rebootu-130856
Filmowy reboot serii "Resident Evil" powoli powstaje, z kolei jego scenarzysta, Greg Russo, podzielił się kilkoma informacjami na temat tekstu, który trafił już do Jamesa Wana (reżyser "Aquamana" będzie producentem filmu) i czeka na realizację.


"Jestem olbrzymim fanem serii, a bycie jej częścią to dla mnie wielka frajda. Dostaliśmy już sześć filmów, to oczywiste, że chciałbym spróbować czegoś zupełnie innego. Chciałem, aby był to powrót do korzeni kina grozy, horror w stylu innych produkcji Jamesa. Właśnie stąd decyzja, aby głównym punktem odniesienia była siódma część gry" – mówił autor scenariusza. "Pracowałem nad tym projektem przez ponad rok, teraz moje zadanie jest już zakończone i nie wiem, co się wydarzy. Jestem jednak dobrej myśli".

A Wy? Jesteście dobrej myśli? "Resident Evil 7 Biohazard" to w końcu gra, która była dla cyfrowej serii nowym rozdaniem i od czasu "Resident Evil 4" największą rewolucją w obrębie cyklu. Po paru latach posuchy, kiedy to piąta i szósta część zdryfowały w stronę napakowanej akcją strzelaniny, dostaliśmy wreszcie pełnokrwisty horror.

"Resident Evil" rozpoczęło swój kinowy byt w 2002 roku. Fabuła inspirowana jest grami japońskiego Capcomu, które pojawiają się na rynku regularnie od 1996 roku (najnowsza odsłona cyklu miała swoją premierę w styczniu ubiegłego roku). W sumie powstało sześć filmów, które były różnie przyjmowane przez widzów, a ostatnie części w Stanach Zjednoczonych sprzedawały się słabo. Jednak piąta i szósta część trafiły na rynek chiński, gdzie zyskały wielką popularność. Szczególnie udany okazał się "Ostatni rozdział", który w samych Chinach zarobił 160 milionów dolarów. Łącznie cykl "Resident Evil" przyniósł kinowe wpływy przekraczające 1,2 mld dolarów. Czyni to z niego najbardziej kasową filmową serię opartą na grach wideo. Jest to również największy sukces finansowych niezależnych horrorów europejskich.
Udostępnij: