Box Office USA: "Predator" słabszy od "Predators"

autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Box+Office+USA%3A+%22Predator%22+s%C5%82abszy+od+%22Predators%22-129946
Miał być reboot serii. 20th Century Fox tak wierzyło w ten projekt, że wydało na niego aż 88 mln dolarów. A tymczasem kosztujący ok. 40 milionów "Predators" osiem lat temu uzyskali lepsze niż "Predator" otwarcie. Widowisko Shane'a Blacka w pierwszy weekend zarobiło 24 mln dolarów. Z kolei przed ośmioma laty film Nimróda Antala zgarnął 24,8 mln dolarów (po uwzględnieniu inflacji daje to 29 mln).

GettyImages-119586742.jpg Getty Images © Mark Wilson


Dane demograficzne jasno pokazują, że reboot okazał się fiaskiem. Do kin poszli bowiem przede wszystkim fani cyklu. Aż 2/3 widowni miała ponad 25 lat, a 62% stanowili mężczyźni. Nie udało się więc przekonać nowych widzów, by dali filmowi szansę. I raczej to się nie zmieni. Ci, którzy "Predatora" widzieli, w większości nie byli zachwyceni. W CinemaScore obraz zdobył słabe C+.

Mimo wszystko 24 mln dolarów wystarczyło, żeby "Predator" zajął pierwsze miejsce. Zadowolony może być też reżyser, bowiem otwarcie i tak jest dużo lepsze od tego, jakie zaliczył jego poprzedni film, "Nice Guys. Równi goście" (11,2 mln dolarów).

Nieco lepiej od prognoz poradziła sobie druga z dużych premier tygodnia, "Zwyczajna przysługa". Docelowa widownia, czyli kobiety, dopisała i w rezultacie film zarobił w pierwszy weekend 16,1 mln dolarów. Dla Lionsgate'u jest to drugie najlepsze otwarcie w tym roku (po "Acrimony" - 17,2 mln dolarów). Niestety dla Paula Feiga jest to najgorsze otwarcie od czasu, kiedy "Druhny" zrobiły z niego kasowego reżysera (żaden z jego filmów od tej przebojowej komedii nie miał otwarcia poniżej 25 mln dolarów).

"Zwyczajna przysługa"
może sobie całkiem nieźle radzić w kolejnych tygodniach. Osoby poniżej 25 roku życia w CinemaScore wystawiły filmowi ocenę A-.

Nie pomógł Matthew McConaughey, ani reżyser typowany do nakręcenia kolejnego "Bonda", ani ciekawa, oparta na faktach, fabuła. "White Boy Rick" - pierwszy film z repertuaru tegorocznego festiwalu w Toronto (więc pretendującego do nagród w nadchodzącym sezonie), który trafił do szerokiej dystrybucji - zarobił na dzień dobry zaledwie 8,8 mln dolarów. Jest to wynik niemal identyczny do tego, jaki w połowie września dwa lata temu uzyskał "Snowden" (8 mln na otwarcie i 21,6 mln łącznie).

W pierwszej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla czwartej dużej premiery tygodnia. "Unbroken: Path to Redemption" zarobił w pierwszy weekend 2,4 mln dolarów. Jest to wynik niemal po środku tego, jak debiutowały pozostałe trzy filmy specjalizującego się w produkcjach dla chrześcijan dystrybutora Pure Fix (od 1,9 do 2,7 mln dolarów).

Tymczasem "Zakonnica" przegrał pierwsze miejsce, ponieważ zanotowała największy spadek w drugim tygodniu spośród wszystkich filmów cyklu "Obecność". Wyniósł on bowiem 66%. Mimo to horror z całą pewnością przekroczy 100 milionów dolarów mając już na koncie 85,1 mln.

Z kolei "Mission: Impossible - Fallout" oficjalnie stał się najbardziej kasową częścią serii w Stanach Zjednoczonych. Po tym weekendzie na koncie widowiska będzie 216,1 mln dolarów. Wynik końcowy dotychczasowego rekordzisty, "Mission: Impossible II", wynosił 215,4 mln dolarów.

Oczywiście po uwzględnieniu inflacji sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Tylko trzecia część "Mission: Impossible" ma gorszy wynik, a pierwsza część może pochwalić się niemożliwą do osiągnięcia przez "Fallout" kwotą 379,6 mln dolarów.

Pierwsza dziesiątka wygląda następująco:

#Tytułzarobił w weekendzarobił w sumietyg. na ekraniekina
1
Predator
$24,0
$24,0
1
4,037
2
Zakonnica
$18,2
$85,1
2
3,876
3
Zwyczajna przysługa
$16,1
$16,1
1
3,102
4
White Boy Rick
$8,8
$8,8
1
2,504
5
Bajecznie bogaci Azjaci
$8,7
$149,6
5
3,385
6
Smak zemsty. Peppermint
$6,1
$24,2
2
2,980
7
The Meg
$3,8
$137,1
6
2,851
8
Searching
$3,2
$19,6
4
2,009
9
Unbroken: Path to Redemption
$2,4
$2,4
1
1,620
10
Mission: Impossible - Fallout
$2,3
$216,1
8
1,761

W najbliższy piątek do amerykańskich kin wejdą trzy duże filmy: familijne widowisko fantasy "Zegar Czarnoksiężnika", nowy dokument Michaela Moore'a "Fahrenheit 11/9" oraz dramat Dana Fogelmana z gwiazdorską obsadą, świeżo po premierze w Toronto - "Life Itself".

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones