świat

Pixar

Toy Story 4 (2019) Disney/Pixar
Historia Studia Pixar (2007) Źródło: Getty Images Autor: Aaron Davidson
Pixar

Choć nie zostało to nigdy oficjalnie potwierdzone, panuje przekonanie, że krótko- i pełnometrażowe filmy realizowane przez amerykańskie studio animacji komputerowej Pixar, rozgrywają się w tym samym uniwersum.

Produkcje Pixara zarobiły na całym świecie ponad 14 miliardów dolarów, a także przyniosły twórcom szereg prestiżowych nagród, w tym 20 Oscarów, 8 Złotych Globów i 11 nagród Grammy. Animacje studia cieszą się powszechną estymą ze względu na oryginalne fabuły, wysoką jakość realizacji oraz podejmowanie trudnych tematów w taki sposób, by rezonowały one emocjonalnie z widzami w każdym wieku.

Pierwszą pełnometrażową produkcją Pixara było "Toy Story" z 1995 roku. Przygody zabawek z pokoju Andy'ego stały się wielkim przebojem i z czasem doczekały się serii równie udanych kontynuacji. Inne ważne dzieła w dorobku studia to m.in. "Gdzie jest Nemo", "Iniemamocni", WALL.E" i "W głowie się nie mieści".

Pixar słynie z umieszczania w swoich animacjach tzw. easter eggów, czyli żartobliwych nawiązań do poprzednich filmów. Powracającym motywem jest chociażby Luxo Ball - żółta piłka z niebieskim paskiem i czerwoną gwiazdą. Była ona bohaterką jednej z pierwszych krótkometrażówek studia, "Luxo, Jr" z 1986 roku, a w kolejnych latach przewinęła się przez ekran m.in. w "Toy Story", "Potworach i spółce" oraz "Odlocie".

Do reżyserów, którzy mieli największy udział w sukcesie Pixara, należy zaliczyć: Johna Lassetera ("Toy Story", "Auta"), Brada Birda ("Iniemamocni", "Ratatuj"),  Pete'a Doctera ("Odlot", "W głowie się nie mieści") i Andrew Stantona ("Gdzie jest Nemo", "WALL.E").

Więcej Mniej
Elio
Zwiastun nr 1 (polski)
W głowie się nie mieści 2
Zwiastun nr 2 (polski)
Między nami żywiołami
Zwiastun nr 1 (polski)
Spark Story – Zabłysnąć w Pixarze
Zwiastun nr 1
Disney Dreamlight Valley
Zwiastun nr 3
LEGO Iniemamocni
Zwiastun nr 2 (polski)
Auta 3: Wysokie obroty
Zwiastun nr 1 (polski)
Movie się
Movie się Recenzujemy "W głowie się nie mieści 2"

W celu nakręcenia wszystkich scen z umysłu Riley wykorzystano specjalną kamerkę. Kamerka ta umieszczana była przez lewe ucho aktorki - dzięki temu udało się uniknąć sporo problemów i rozlewu krwi (podczas kręcenia pierwszej części nie było takich technologi - wówczas czaszka Riley była wielokrotnie rozcinana by...

Powiela wszystkie schematy z poprzedników. Nowa a jednak nikt jej nie zna bo nie porywa nawet dzieci? Czasem az bolą zagrywki psycho-logiczne w bajkach dzieci kształcą

Pixar jest zastrzeżonym znakiem towarowym, wszelkie materiały pochodzą z materiałów promocyjnych filmów seriali i gier.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones