Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Muranów
Warszawa, Generała Andersa 5
Repertuar dla kina Muranów jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Nie każda zgubiona skarpetka wpada pod łóżko lub kanapę. Niektóre prowadzą zaskakujące życie – podróżują w czasie, trafiają na biegun północny albo nawet do Hollywood. Ich niesamowite przygody są pełne wrażeń i dobrego humoru!
Przyzwyczajony do samotności kot, w wyniku wielkiej, tajemniczej powodzi, znajduje schronienie w dryfującej łódce. Wraz z innymi zwierzętami na pokładzie musi stawić czoła nowej rzeczywistości.
Mężczyzna przemieszcza się pociągiem boczną i tajemniczą linią. Celem podróży jest odwiedzenie umierającego ojca. Wkrótce dociera do sanatorium, które znajduje się na skraju mitycznego lasu.
Włochy, lata 80.–90. Riccardo Schicchi, założyciel agencji Diva Futura, przekształcił wolną miłość w fenomen pornografii, tworząc gwiazdy jak Cicciolina i Moana Pozzi. Ich wpływ sięgnął polityki, a upadek tej branży jest ukazany oczami sekretarki Debory.
Lee wspomina swoje życie w Meksyku wśród amerykańskich studentów na emigracji i właścicieli barów. Przybycie do miasta sporo młodszego Williama zmusza mężczyznę do nawiązania z kimś znaczącego kontaktu.
Prawniczka Rita otrzymuje niespodziewaną propozycję. Ma pomóc szefowi kartelu wycofać się z biznesu i zniknąć na zawsze, stając się kobietą, o jakiej zawsze marzył.
Kto mieszka w naszej głowie? Szaleniec, racjonalista, impulsywny marzyciel? Poznajemy myśli Lary i Piera podczas pierwszej randki – ich lęki, pragnienia i wewnętrzne głosy walczące o kontrolę.
Rezolutna pięciolatka powraca w zimowym wydaniu! Pełna energii Basia wraz ze swoją rodziną i nierozłącznym kompanem Miśkiem Zdziśkiem są gotowi na nowe, su-pe-ro-we przygody!
W trakcie przesłuchania policja okrutnie obchodzi się z zatrzymanym arabskiego pochodzenia, skutkiem czego na ulicach Paryża dochodzi do walk pomiędzy młodzieżą ze środowisk imigranckich a stróżami prawa.
Filmowy portret życia i dorobku Marii Callas, którą gra w filmie Monica Bellucci. Poznajemy intymne fragmenty jej pamiętnika, listy i rzadkie archiwalia filmowe, odkrywając pasjonującą biografię i twórczość ikonicznej sopranistki: od pierwszych kroków, jakie stawiała w Nowym Jorku, aż po triumfy, które święciła na najważniejszych operowych scenach świata. Film skupia się na dwóch aspektach dorobku wielkiej divy. Poznajemy kontekst historyczny, obserwując, jak wraz z upływem lat rosła jej sława oraz współczesny - jej głos cały czas w nas rezonuje. W istocie film jest jednak dialogiem między dwiema wspaniałymi kobietami: Marią Callas i Moniką Bellucci, które - mimo społecznych i historycznych różnic - łączy olbrzymie poświęcenie dla sztuki. To filmowe spotkanie dwóch wielkich osobowości scala przeszłość z teraźniejszością, ukazując siłę ducha, która przekracza sławę i legendę, jaka im towarzyszy. Celebruje również piękno Marii Callas, która za pośrednictwem operowej sztuki potrafiła przekuć swój ból w życiu osobistym w wieczne piękno.
Kultowy film koncertowy Talking Heads w reżyserii Jonathana Demme’a. Film został zrealizowany w grudniu 1983 roku, w szczytowym momencie kariery zespołu, podczas trasy promującej ich album "Speaking in Tongues".
W 1983 roku niepełnosprawna Kalifornijka Elizabeth Bouvia wystąpiła o "prawo do śmierci", wywołując ogólnokrajową debatę na temat autonomii, godności i wartości życia osób z niepełnosprawnościami. Po latach procesów sądowych Bouvia zniknęła z życia publicznego. Reżyser Reid Davenport, który żyje z niepełnosprawnością, prowadzi narrację śledczej opowieści, badając, co stało się z Bouvia. Charakterystyczne dla reżysera podejście partycypacyjne sprawia, że ta historia jest zarówno wciągająca, jak i osobista. Wnikliwa perspektywa Davenporta oraz jego wyraźna pasja zmieniają opowieść o jednej złożonej sprawie w szeroką i egzystencjalną eksplorację teoretycznej świętości życia i surowych praktycznych realiów życia osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie pełnym uprzedzeń.
"Pociągi" to artystyczna, refleksyjna podróż przez XX wiek, stworzona wyłącznie z archiwalnych materiałów filmowych. Bez słów, pełen piękna i goryczy obraz, w którym zachwyt przemieszczania staje się przekleństwem, a łzy radości mieszają się z bólem rozpaczy.
Brytyjska antyekstermistyczna grupa Hope Not Hate prowadzi aktywną walkę ze skrajną prawicą i mową nienawiści, badając sposób działania oraz źródła finansowania różnych organizacji. Aktywiści działają pod przykrywką. Wykorzystując ukryte kamery i sprzęt audio, filmują demonstracje, sympozja i zamknięte spotkania. Ujawniają, jak skrajnie prawicowi działacze dążą do radykalnej zmiany głównego nurtu polityki oraz w jaki sposób wpływają na społeczeństwa i media. Cena takiego aktywizmu jest wysoka. Adresy członków grupy są rozpowszechniane wśród chuliganów i zwolenników białej supremacji. Film jest dokumentacją szeregu tajnych operacji Hope Not Hate, z której wyłania się obraz dobrze zorganizowanego ruchu skrajnej prawicy, który działa w całej Europie, ma powiązania z czołowymi partiami politycznymi i próbuje pozyskać decydentów oraz inwestorów.
Luciana, astrolog z Neapolu, ma swoją unikalną metodę spełniania życzeń swoich klientów. Wystarczy, że w dniu swoich urodzin wyruszą w podróż do konkretnego miejsca, aby narodzić się pod nowym niebem. Niezależnie od tego, czy celem będzie Tajpej, Bejrut, czy pobliska wioska, podczas tych urodzinowych podróży bohaterowie przejdą przez nieoczekiwane przemiany, które pomogą im odkryć, czego naprawdę pragną.
Liat i jej mąż zostali porwani z kibucu przez bojowników Hamasu 7 października 2023 roku. Zaraz po tym zdarzeniu reżyser zaczyna obserwować starania rodziny o ich uwolnienie. Wszyscy muszą dać sobie radę z lękiem i sprzecznymi informacjami od władz. Ojciec - Yehuda ma amerykański paszport. Jedzie do USA, aby tam wpłynąć na bieg wydarzeń. Nie chce być jednak wykorzystywany przez propagandę rządową. Widzi, że w USA nie ma miejsca na wyważone opinie i krytykę rządu izraelskiego. W rodzinie również dochodzi do polaryzacji poglądów. Mimo to Yehuda nie kieruje się żądzą zemsty. Gdy Liat zostaje zwolniona, jej przeżycia w niewoli i refleksje na temat przeszłości tworzą niepokojąco dramatyczną wizję. Film ukazuje złożoność problemu przemocy i poszukiwania sprawiedliwości.
Mikal urodził się i wychował w hotelowym pokoju, który dzieli z rodzicami, zmagającymi się z uzależnieniem od alkoholu. Największym marzeniem Mikala jest, aby mama i tata przestali pić.
Gail Ritchey 30 lat temu porzuciła noworodka w lesie zaraz po porodzie. Obecnie jest matką trójki dzieci, ale jej spokojne życie na przedmieściach zostaje zburzone, gdy dowody DNA łączą ją z tak zwanym "Dzieckiem Geauga". Zostaje aresztowana za morderstwo pomimo deklaracji, że noworodek urodził się martwy.
Viktor, głuchy mężczyzna mieszkający z matką w Ukrainie, pragnie zostać zawodowym fotografem, ale z powodu swojej niepełnosprawności spotyka się z dyskryminacją. W świecie własnej wyobraźni jest reinkarnacją legendarnego samuraja, Miyamoto Musashiego i po napaści Rosji na jego ojczyznę bohatersko pragnie wesprzeć wysiłek wojenny rodaków. Ponownie jednak spotyka się z odrzuceniem ze względu na swoją głuchotę. Wykorzystując brak pewności siebie jako źródło motywacji, pokonuje wszystkie stereotypowe przeszkody, z którymi spotyka się osoba niesłysząca i zgłasza się na ochotnika jako fotograf. Dołącza w ten sposób do żołnierzy na froncie, a gdy z niego wraca nie idealizuje już wojskowego życia. Choć nie rezygnuje całkowicie ze swoich fantazji, udaje mu się znaleźć cel, którego tak bardzo pragnął.
Tajemnicza śmierć pracownika fabryki Dorema Clery w Getunkirchenburgu zadziwia Wernera Herzoga, który rozpoczyna własne śledztwo. Ale narrator filmu - Herzog - nie jest tym, kogo znamy z charakterystycznego głosu, a film nie jest filmem, którego oczekujemy. "Nawet za 4500 lat sztuczna inteligencja nie zrobi lepszego filmu ode mnie" - zapowiedział kiedyś Herzog. Piotr Winiewicz zatrudnia do napisania scenariusza Kaspara, czyli model AI, żeby przekonać się, czy to prawda. Na podstawie filmów Herzoga sztuczna inteligencja tworzy hybrydowy film, składający się z fabularnej narracji niepozbawionej autorefleksji, która łączy się z dokumentalną narracją - rozmowami z artystami, filozofami i naukowcami o pojęciu oryginalności, autentyczności, nieśmiertelności oraz duszy w dobie AI.
Tajemnica autentyczności malarstwa Vermeera tkwi w składzie farby, technice nakładania, sztuce światłocienia i emocjach wywoływanych przez jego dzieła. Badanie jego twórczości łączy losy pasjonatów, historyków sztuki i kuratorów.
Wiedeń - miasto, które zdobyło w 2024 roku tytuł najszczęśliwszego w Europie. W tamtejszych szkołach podstawowych niemiecki nie jest językiem ojczystym dla ponad 60% dzieci. Jednocześnie w tych placówkach brakuje nauczycieli. Austriacka legenda filmu dokumentalnego Ruth Beckermann śledzi ten temat i przez trzy lata podąża z kamerą za 25 uczniami i uczennicami jednej klasy oraz ich ulubioną nauczycielką Ilkay. Obserwujemy proces edukacji dzieci od klasy drugiej do czwartej pod opieką ambitnej nauczycielki, która jest zdeterminowana, by stworzyć włączające, wspierające i bezpieczne środowisko dla dzieci. Pomimo ograniczonych możliwości systemu edukacyjnego, braku szkolnego psychologa oraz zajęć wyrównawczych IIkay potrafi z sukcesem prowadzić klasę i wspólnie pokonywać przeszkody, a porażki zamieniać w zwycięstwo. W trakcie kręcenia filmu reżyserka rozdaje uczniom smartfony, aby ci filmowali wywiady, jakie przeprowadzali między sobą. W ten sposób eksperymentuje z perspektywą i oceną systemu edukacji. W rezultacie film jest zadziwiająco pogodnym portretem małej społeczności, odzwierciedlającej złożoność współczesnych społeczeństw w Europie, a także odą do dzieciństwa, celebrującą pracę pedagogów i potrzebę uczenia się przez całe życie, w klasie i poza nią.
Trzej nastolatkowie Hege, Romain i Bjørn Tore podejmują odważną decyzję o wyjeździe z domu. Rozpoczynają roczną naukę na odludziu w północnej Norwegii - w tradycyjnej szkole ludowej Pasvik Folk High School. Czują się zmęczeni samotnością i presją odczuwaną przez pokolenie Z. Daleko od wygód w końcu udaje im się uwolnić od technologii, mediów społecznościowych i współczesnego przebodźcowania. Przechodzą proces głębokiej transformacji, stawiając czoła własnym lękom i dylematom. Otoczeni zapierającymi dech w piersiach, pokrytymi śniegiem krajobrazami dojrzewają, odkrywają siebie, uczą się prostoty oraz sztuki przetrwania. Polegają tylko na sobie i stadzie lojalnych syberyjskich husky, uważanych w Norwegii za psy odblokowujące w człowieku prawdziwe "ja". W Skandynawii istnieje ponad 400 tego typu szkół, które pomagają młodym ludziom przejść z dzieciństwa w dorosłość w spokojnym rytmie i odnaleźć własną tożsamość z dala od chaotycznego i dynamicznie zmieniającego się współczesnego świata.
Dokumentalistka Najiba Noori przez pięć lat portretowała swoją 52-letnią matkę - Hawę oraz nastoletnią siostrzenicę Zahrę, aby pokazać, jak żmudnie wypracowana poprawa pozycji kobiet w Afganistanie uległa zniweczeniu przez geopolityczną przemoc. Rodzina reżyserki należy do Hazarów - grupy etnicznej żyjącej w środkowym Afganistanie, która dotkliwie doświadczyła dyskryminacji i prześladowań. Hawa została wydana za mąż w wieku 13 lat za znacznie od siebie starszego męża, który teraz potrzebuje opieki. Niestrudzenie walczyła o lepszą przyszłość dla swoich dzieci i mimo sprzeciwu męża nauczyła się czytać i założyła własną firmę. Dlatego z przerażeniem obserwuje, jak Amerykanie przygotowują porozumienie z talibami. Decyduje się przyjąć do domu 14-letnią wnuczkę Zahrę, która uciekła od agresywnego ojca. Kiedy w sierpniu 2021 roku ostatnie wojska amerykańskie wycofują się z Kabulu, następuje błyskawiczne przejęcie władzy przez talibów, a marzenia córki i wnuczki Hawy zostają zniszczone w imię patriarchalnych tradycji. Zahra musi wrócić do wioski, z której uciekła, a Najiba ma kilka minut na decyzję, czy uciec do Paryża z dziewięcioma kilogramami bagażu i dwoma twardymi dyskami z materiałem filmowym.
W kwietniu 2019 roku reżyserka Hind Meddeb pojechała do Chartumu, stolicy Sudanu, aby uwiecznić niezwykle ważne wydarzenie w historii tego kraju – obalenie trwającej 30 lat dyktatury Omara Al-Bashira. Reżyserka filmowała młodych aktywistów, którzy zorganizowali demonstracje na rzecz rządu obywatelskiego, pisali wiersze, tworzyli muzykę i opowiadali się za pluralizmem religijnym i końcem myślenia plemiennego w polityce. Nie bali się sił porządkowych, mówiąc "naboje nie zabijają, zabija cisza społeczeństwa". Niestety ich marzenia nie spełniły się. Wybuchła wojna domowa, która doprowadziła do ucieczki ośmiu milionów Sudańczyków. Aktywiści stali się celem dla bojówek rządowych. Celem Meddeb stało się uchwycenie odważnych młodych ludzi, o których nikt wcześniej się nie upomniał.
Leonard Peltier, jeden z żyjących liderów American Indian Movement, przebywa w więzieniu od 50 lat po kontrowersyjnym wyroku skazującym. Nowe pokolenie rdzennych aktywistów zobowiązało się walczyć o jego wolność, zanim odejdzie. Leonard Peltier dla wielu ludzi jest symbolem oporu wobec ucisku. W tym wnikliwym, bogatym w materiały archiwalne filmie, Jesse Short Bull i David France analizują uwięzienie Peltiera, działania FBI prowadzące do jego skazania oraz trwające wysiłki na rzecz jego uwolnienia. Umiejscowienie walki Peltiera w 500-letniej historii oporu ukazuje ją jako część szerszego kontekstu historycznych i współczesnych nadużyć rządu USA wobec rdzennych społeczności. Próba uwolnienia Peltiera jest integralnym elementem trwającej walki o sprawiedliwość, która toczy się od dawna.
Współcześnie w Ameryce Południowej represje przeciw tym, którzy bronią biednych rolników przed wysiedleniem, przypominają akcje inspirowane przez CIA i przeprowadzane przez prawicowe rządy Chile, Paragwaju i Argentyny w latach 70. ubiegłego wieku. Dziś inicjatywa należy bardziej do międzynarodowych korporacji oraz właścicieli wielkich latyfundiów, szczególnie tych związanych z uprawą soi. Ich wrogami są rdzenne społeczności, aktywiści czy pozbawieni ziemi rolnicy, którzy przez sądy dochodzą swoich praw. Zostają uznani za terrorystów lub są mordowani przez skrytobójców. Reżyserka ukazuje korzenie dzisiejszej walki o sprawiedliwość i tych, którzy mimo zagrożenia utratą życia, dochodzą praw innych i sprawiedliwości społecznej.