Netflix wprowadza reklamy. Znamy cenę nowego pakietu

Deadline / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Netflix+wprowadza+reklamy.+Znamy+cen%C4%99+nowego+pakietu-148047
Netflix wprowadza reklamy. Znamy cenę nowego pakietu
źródło: Getty Images
autor: Chesnot
Szefostwo Netfliksa ogłosiło, że już w listopadzie w ofercie platformy znajdzie się nowy, znacząco tańszy plan subskrypcji. Klienci, którzy zdecydują się na jego zakup, będą jednak skazani na przerwy reklamowe podczas seansów.   

Ile za Netflix z reklamami?



W Stanach Zjednoczonych miesięczna cena nowego abonamentu określanego jako "Podstawowy z Reklamami" wyniesie 6,99 $. Dla porównania tradycyjny plan Podstawowy kosztuje 9,99 $, plan Standard - 15,49 $, a Premium - 19,99 $.   

Netflix zapowiada, że będzie emitował od 4 do 5 minut reklam na godzinę. 15- i 30-sekundowe spoty mają być pokazywane zarówno przed seansami jak i w trakcie . Ponadto widzowie, którzy wykupią najtańszy plan, nie będą mogli ściągać filmów i seriali na urządzenia mobilne.

Netflix wprowadza reklamy: "chcemy dać konsumentom wybór"



Wierzymy, że dzięki temu rozwiązaniu będziemy w stanie zapewnić odpowiedni abonament i cenę dla każdego fana Netfliksa - powiedział dziennikarzom dyrektor operacyjny serwisu Greg Peters - Najważniejsze dla nas jest to, aby dać konsumentom wybór. Chcemy, żeby mogli dowiedzieć się, jaka oferta jest dla nich najlepsza. To może oznaczać, że niektórzy z naszych obecnych użytkowników zrezygnują z planów bez reklam. Szefostwo serwisu zapewniło jednocześnie, że nie będzie emitować reklam politycznych.   

To nie wszystko. Od 2023 roku pomiarami widowni na Netfliksie będzie zajmować się firma Nielsen. Dzięki temu wyniki oglądalności mają być znacznie przejrzystsze i bardziej miarodajne.

1 listopada reklamy zadebiutują na Netfliksie w Meksyku i Kanadzie. Dwa dni później nowy plan subskrypcji zostanie wprowadzony w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Brazylii, Korei Południowej, Francji, Niemczech i Włoszech. Na razie nie wiadomo, kiedy przyjdzie czas na Polskę.

Konkurencja też idzie w reklamy



Netflix nie jest jedyną platformą, która stawia na tańszy abonament w zamian za reklamy. Na podobnych zasadach już teraz funkcjonuje lub zamierza większość konkurencyjnych platform.  

Na przykład Peacock umożliwia korzystanie całkiem za darmo z platformy, ale wtedy trzeba zaakceptować oglądanie reklam. W połowie ubiegłego roku opcję tańszego abonamentu w zamian za reklamy wprowadził HBO Max. Tańsza wersja z reklamami zadebiutuje 8 grudnia na Disney+.