Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Kinoteka
Warszawa, Plac Defilad 1
Repertuar dla kina Kinoteka jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Rodzina spotyka się na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, Małgorzata przybywa z przyjaciółką, a były mąż Andrzej wraca z Australii z nowym towarzystwem.
Nieśmiały Koszmarek musi chronić zaprzyjaźnione potwory przed uprzedzeniami mieszkańców pobliskiego miasteczka oraz przed dyrektorem cyrku poszukującym nowej "gwiazdy".
Portret literackiej ikony XX wieku, której życie i twórczość wciąż inspirują i poruszają kolejne pokolenia. Agnieszka Holland podąża śladami Franza Kafki, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
Mistrz mieszanych sztuk walki Mark Kerr musi poradzić sobie z wewnętrznymi demonami i małżeńskim kryzysem, by być gotowym do walki o najważniejsze trofeum w karierze.
Monia, introwertyczna wampirzyca, żyje spokojnie w domu seniora, aż odkrywa ją Czarek. Gdy pojawia się drugi wampir – przemieniony przez nią Mirek – Monia staje przed wyborem: zabić go, by chronić pensjonariuszy, czy pozwolić, by nocne życie pokazało mu swoje piękno.
Porzucony przez żonę Carey zwraca się po radę do zaprzyjaźnionego małżeństwa, które żyje w otwartym związku, co wywołuje katastrofalne skutki dla całej czwórki.
Rok 1944, górska wioska Vermiglio. Życie rodziny nauczyciela zmienia się bezpowrotnie, gdy pojawia się Pietro – dezerter uciekający przed frontem, którego obecność wprowadza niepokój i budzi nowe emocje.
Historia złodzieja, szulera i chuligana, który, by uniknąć więzienia, udaje niepoczytalność. Trafia do szpitala dla umysłowo chorych, gdzie twardą ręką rządzi siostra Ratched.
Maria zaczyna romans z Sigmundem, który szybko staje się poważnym związkiem. W codzienności patchworkowej rodziny narastają emocje, niewyrażone uczucia i sprzeczne potrzeby, aż w końcu dochodzi do emocjonalnej eksplozji.
Komorniczka Orsolya eksmituje byłego sportowca Iona z piwnicy. Tragiczne konsekwencje akcji wpędzają ją w kryzys egzystencjalny i zmuszają do konfrontacji z poczuciem winy.
Za fasadą perfekcyjnego związku kryją się napięcia i dawne żale, które eksplodują w chwili, gdy ambicje męża legną w gruzach, a droga zawodowa żony nabiera blasku.
Kiedy Mary zostaje uwikłana w publiczny skandal, a rodzina mierzy się z kłopotami finansowymi, stają wobec widma społecznej kompromitacji. Crawley'owie muszą pogodzić się ze zmianami i pozwolić, by to następne pokolenie poprowadziło Downton Abbey w przyszłość.
Film przedstawia postać Jacka "Budynia" Szymkiewicza - nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki. Postać Budynia ukazana jest bez kategoryzacji, specjalnych ubarwień i ustalonej tezy. Był twórcą niebanalnym, trudnym do uchwycenia, czułym i empatycznym, ale także nieoczekiwanie szalonym i kontrowersyjnym. W filmie pojawiają się jego wypowiedzi, rozmowy z przyjaciółmi oraz wywiady ze znanymi osobowościami sceny muzycznej, którzy byli mu bliscy. Całość wsparta jest kolażami video oraz animacjami, które stanowią symboliczny wyraz jego natury uwidocznionej w tekstach jego piosenek. Film podejmuje temat relacji międzyludzkich, zdrowia psychicznego, uzależnień oraz społecznych przekroczeń, a wszystko dzieje się na tle społecznego przełomu lat 90-tych ubiegłego wieku, polskiej sceny niezależnej i świata artystycznego. Obserwujemy, jak muzyka może stać się sposobem na życie, formą terapii i autokreacji, choć wiąże się z tym wiele trudnych decyzji i wyzwań.
Ulica w centrum Warszawy. Arjun wyemigrował do Polski ponad dekadę temu z Indii i wciąż zmaga się z poczuciem wyobcowania. Aby pokonać bariery między sobą a pełnym niepokoju krajem, zaczyna filmować swoich sąsiadów, odkrywając mozaikę ukrytych historii, wspólnych tęsknot i fascynujących postaci: listonosza, który oprócz listów dostarcza również recepty na samotność czy przybysza z Damaszku, starającego się odtworzyć z pamięci swoje rodzinne miasto. Z nieco ponad kilometrowej Wilczej wyłania się obraz współczesnej Europy, a Polska, często postrzegana jako nieprzyjazna i konserwatywna, w obiektywie reżysera zyskuje czuły i pełen humoru portret.
24 lutego 2022 roku, w dniu inwazji, ukraińskie muzea znalazły się w zagrożeniu. Ochotnicy ryzykują życie, by chronić sztukę i dziedzictwo kulturowe kraju. Film pokazuje heroiczną walkę o ocalenie tożsamości Ukrainy.
Maćka, młodego AK-owca, ogarniają wątpliwości co do sensu prowadzenia dalszej walki zbrojnej, tym razem przeciw komunistom. Zabicie sekretarza PPR, Szczuki, jest ostatnim zadaniem, które ma wykonać.
Milton, zdolny student chemii, ucieka z ośrodka odwykowego dla narkomanów wraz z tajemniczą, atrakcyjną i złą Skyler. Dziewczyna namawia go do produkcji amfetaminy i zabiera do opuszczonego domku w środku lasu, gdzie czeka Russell, jej niebezpieczny i narwany chłopak. Gdy sytuacja robi się coraz bardziej napięta, Milton w obronie własnej morduje Russella a ciało zakopuje. Gdy budzi się następnego dnia, psychopatyczny chłopak żyje a poranek zaczyna się dokładnie tak samo jak poprzedni i wszyscy wpadają w niekończący się, paranoiczny trip w stylu „Dnia świstaka”.
Pracownica supermarketu i uzależniony od alkoholu robotnik poznają się przypadkowo pewnej nocy. Wbrew wszelkim przeciwnościom i nieporozumieniom starają się zbudować związek.
Samotna grabarka zakochuje się bez pamięci, lecz po nagłej stracie ukochanego popada w obsesję i rozpoczyna makabryczne eksperymenty, by przywrócić go do życia.
March opłakuje żonę Nat, która odrodziła się jako duch w odkurzaczu. Próbuje przekonać rodzinę do swojej miłości i oczyścić fabrykę z innych błąkających się dusz.
Poznajcie Colleen. Dostała od życia kiepskie rozdanie, właśnie zbliża się do czterdziestki, choć wygląda starzej. Z wiecznie przetłuszczonymi włosami, w workowatym dresie i z odpychającym, nieprzystępnym grymasem na twarzy nie jest mistrzynią zawierania przyjaźni. Jej najbliższa przyjaciółka to agresywna wobec innych i zapatrzona w Colleen suczka, która nie odstępuje swojej pani na krok. Kobieta zabija samotność obsesyjnym oglądaniem makijażowych tutoriali i wyzywaniem opiekunek społecznych, które odwiedzają jej sąsiadkę, Elsie: schorowaną starszą panią upokorzoną tym, że musi polegać na innych. Colleen postanawia sama się nią zaopiekować. Pomaga seniorce w łazience, razem jedzą obiady i oglądają telewizję. Czy jednak Colleen robi to bezinteresownie? I dokąd zmierza ta historia, bo na pewno nie w kierunku happy endu.
Kiedy 10 lat temu Brodie powstrzymał heavymetalową apokalipsę, spodziewał się, że jego życie nabierze rozpędu. Tymczasem, jest na zasiłku, zostawiła go ukochana Medina, wciąż nie umie grać na gitarze i nadal liczy na przełom w swojej dyskusyjnej karierze muzyka metalowego. Pewnego dnia budzi się w swoich wymiocinach, podpada urzędnikowi od przyznawania zapomóg finansowych, a światowe sceny metalowe wydają się bardziej odległe niż kiedykolwiek wcześniej. Co postanawia zrobić Brodie? To, co każdy metalhead na zakręcie życiowym. Przy pomocy demonicznej księgi, wzorem Asha Williamsa, wskrzesza zmarłych kumpli (z pierwszej części "Deathgasm") i chce z ich pomocą wygrać festiwal metalowy. Jeśli przy okazji odzyska dziewczynę, tym lepiej. Problem w tym, że ożywione ziomki, Zakk i Dion, niby wrócili do życia, ale gubią kawałki ciała po całej Nowej Zelandii. I to wciąż nie jest najgorsze. Największym wyzwaniem jest powstrzymanie ich przed zjadaniem przypadkowych przechodniów.
Pechowa aktorka zostaje zaproszona do niezwykle olśniewającego świata Zoe Shannon, dyrektor generalnej firmy wellness. Kiedy klienci spółki zaczynają znikać, kobieta zdaje sobie sprawę, że skrywany jest tam potworny sekret.
Vincent pracuje na nocnej zmianie przy budowie nowej dzielnicy. Kiedy jeden z pracowników znika, mężczyzna zaczyna podejrzewać, że jego przełożeni starają się zatuszować wypadek.
Zaczynamy w gabinecie terapeutki. Joey - kobieta od urodzenia na życiowym zakręcie, uzbrojona w zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, liczne traumy z dzieciństwa i pragnienie miłości - zwierza się psycholożce z szybkiego numerka z seksownym kosmitą. Jego dotyk gwarantuje nieziemskie uniesienia i jest uzależniający jak heroina. W dodatku w dresie wygląda równie zabójczo jak bez dresu, a z wyglądu przypomina nieco pewnego cieślę z Nazaretu. Trudno mu się oprzeć, o czym przekonuje się nie tylko Joey, ale i jej najlepszy przyjaciel gej, Craig, z którym mieszka w toksycznej symbiozie i pajęczynie wzajemnych manipulacji. Kiedy hydrauliczna apokalipsa zmusza ich do wyprowadzki, gdzież indziej mogą przeczekać remont, jeśli nie w rezydencji kosmity? Długie sesje kosmicznego seksu leczą ich lęki, ale jest pewien haczyk: kosmita jest narcyzem najpodlejszej konduity. I prawdopodobnie chce zniszczyć świat - choć otumanieni seksem Joey i Craig niespecjalnie zawracają sobie tym głowę.
Współczesna Algieria. Szanowany raqi (muzułmański egzorcysta) zaczyna zmagać się ze starczym otępieniem. W czasie egzorcyzmów zapomina wypędzających demony formuł, czasami nie wie, gdzie jest, a także coraz częściej, kim jest. Postępująca demencja martwi jego adepta, który zaczyna się obawiać, że zdziecinnienie mistrza ułatwi triumf demonicznego zła. Ta historia przeplata się z życiem Ahmeda, który w 1993 r. - z obandażowaną twarzą - wychodzi ze szpitala po wypadku samochodowym. Mężczyzna nie pamięta kim jest i musi polegać na tym, że podpowiedzą mu inni. Własny syn go nie poznaje i odczuwa przed nim lęk, a Ahmed zaczyna bać się samego siebie. Co doprowadziło do wypadku? I czy Ahmed jest w tej opowieści pozytywnym bohaterem?
Kiedy John Boorman, reżyser legendarnego "Uwolnienia", zgodził się zrealizować sequel jednego z najbardziej kasowych filmów wszech czasów, nie przypuszczał, że nowy projekt nie tylko niemal go zabije, ale też prawie zniszczy jego karierę. Jako reżyser "Egzorcysty II" miał przynieść wytwórni Warner Bros. kolejne miliony dolarów, przerazić widzów jeszcze bardziej niż oryginał, stać się autorem ich koszmarów i zapisać się na stałe w historii kina. Ostatecznie jednak zamiast przerażenia wzbudził w widzach wściekłość i owszem, stał się koszmarem, ale dla producentów. W historii kinematografii zapisał się jako twórca jednej z największych klap w dziejach kina - filmu tak złego, że widzowie domagali się zwrotu pieniędzy za bilety, a właściciele kin naciskali na zmianę prawa. Czy słusznie?
Studentka muzyki Mickey od lat choruje na raka. Kiedy choroba wchodzi w kolejne, niedające nadziei stadium, Mickey postanawia w desperacji zwrócić się ku magii. Wraz ze sceptycznym ojcem jedzie do leśnej głuszy, by oddać się w ręce prastarej wiedźmy. Ta obiecuje pomoc, ale będzie miała ona swoją cenę. Przy okazji czarownica spróbuje załatwić swoje własne porachunki ze światem, a jej altruizm nabierze sensu. Podobnie jak obecność rojów much, które podążają za nią krok w krok.
Mieszkańcy Tromaville muszą stawić czoła armii terrorystów, którzy dążą do zniszczenia świata. Najbardziej pokręcony oddział partyzancki w historii kinematografii - tylko ze studia TROMA.
Dunn zawodowo ściąga długi - i kiepsko wybrał profesję. Ma za dobre serce. Ludziom poturbowanym przez życie najchętniej by odpuścił, a troglodytom grożącym mu przez słuchawkę uszczerbkiem na zdrowiu odpowiada uprzejmie i taktownie. Pogrążony w rutynie, marzy o czymś więcej, ale sam nie wie, o czym. Z sąsiadem trawionym przez raka, sarkastycznym panem Bobshankiem, łączy go szorstka przyjaźń. Kiedy w pobliskiej pralni, w jednej z pralek automatycznych, otwiera się portal do piekła, Dunn przyjmuje to z zadziwiającym spokojem. A gdy wysłannik piekieł oferuje mu pewien układ, spokojny windykator postanawia z propozycji skorzystać.
Wampirzyce też nie mają łatwego życia. Reprezentują mniejszość? Reprezentują. Bywają nierozumiane? Owszem. Muszą się borykać z uprzedzeniami? Od zarania dziejów. Bohaterki "Ciszy", krwiopijczynie w kryzach i w kryzysie poznajemy w głębokim średniowieczu, kiedy po Europie hula czarna śmierć. Krew ludzi nie nadaje się do picia, w dodatku jedna z sióstr przeżywa rozterki miłosne, a cała ta siostrzana banda usiłuje jeszcze rozwikłać trapiące ludzkość problemy. Przynajmniej teoretycznie, w czasie rozmów. Mijają wieki, a dylematy pozostają te same. Ludzie nadal nie potrafią być szczęśliwi, choć gonią za szczęściem, a na świat spadają kolejne plagi.
Luna Vachon urodziła się w legendarnej dynastii kanadyjskich wrestlerów. Jako nastolatka, w latach 70., wiedziała już, że chce bić się na ringu. Ale nie chciała być zawodniczką gorszej kategorii - jedną z tych, których pojedynki amerykańscy widzowie oglądali tuż przed przerwą na reklamy - ani jedną z kobiet, które walczyły na ringu, gdy widzowie robili przerwę na prażenie popcornu, nim między liny wejdą prawdziwi mężczyźni. Luna Vachon chciała stanąć w jednym szeregu z legendami. I stanęła. Jej spektakularna kariera trwała 22 lata: biła się dla WWF, AWA, WCW – wszystkich liter alfabetu. Jej sceniczna persona przerażała przeciwniczki i nie miała nic wspólnego z kobiecością. Z głosem delikatnym niczym skrobanie pazurami o tablicę, nastroszoną punkową fryzurą i tatuażami na twarzy, przypominała komiksowy czarny charakter. Jaka była w domowym zaciszu, kiedy gasły światła stadionu, a ona zmywała ciężki makijaż? Dokument "Lunatic. Historia Luny Vachon" to opowieść o kobiecie przerysowanej w życiu zawodowym i prywatnym. Film Kate Kroll, zrealizowany z pomocą przyjaciół, współpracowników i rodziny słynnej wrestlerki, pozwala lepiej zrozumieć fenomen amerykańskiego wrestlingu, wkurzyć się na jego wieloletnią niedostępność dla zawodniczek i poznać legendę, jaką bez wątpienia wciąż jest.