Najlepsze filmy o kosmosie. Top 20 filmów, które warto obejrzeć

autor: /
Najlepsze filmy o kosmosie. Top 20 filmów, które warto obejrzeć
Jakie były najlepsze filmy o kosmosie? Zobaczcie listę, na której znalazły się takie tytuły, jak m.in. "2001: Odyseja kosmiczna", "Obcy - 8. pasażer Nostromo", "Apollo 13" czy "Ukryty wymiar". Rzućcie też koniecznie okiem na listy najlepszych filmów o wampirach i najlepszych filmów na podstawie książek.

RANKING NAJLEPSZYCH FILMÓW O KOSMOSIE

"Kosmos - ostateczna granica", mawiał kapitan Kirk. Którzy twórcy kina przekroczyli ją najskuteczniej? W naszym rankingu najlepszych filmów o kosmosie spotykają się Stanley Kubrick i Christopher Nolan, Alfonso Cuarón i Ron Howard, Ridley Scott i Andriej Tarkowski. Są tu "Gwiezdne wojny" i "Star Trek", "Moon" i "Ukryty wymiar", "Obcy - 8. pasażer Nostromo" i "2001: Odyseja kosmiczna". Są obcy i obce planety, statki kosmiczne i astronauci, Księżyc i słońce, Apollo 11 i Apollo 13, nauka i fikcja. Zapraszamy na wyprawę do przestrzeni kosmicznej w poszukiwaniu najlepszych filmów science-fiction (i nie tylko). Przed Wami najlepsze filmy o kosmosie.

20
plakat filmu Podróż na Księżyc
Le voyage dans la lune
14 min.
1902
7,7 17 889 ocen społeczności
7 181 chce zobaczyć
"Podróż na Księżyc" przypomina, że kino pozwalało wyruszyć w kosmos na długo zanim udało się to w rzeczywistości. Na liście nie mogło zabraknąć pierwszego filmu science-fiction w historii (choć oczywiście więcej tu "fiction" niż "science"). Georges Méliès pokazuje, jak kinowe efekty specjalne mogą spełnić marzenia ludzkości, wyprzedzając NASA o ponad 60 lat. Grupa naukowców udaje się na Księżyc. Po wylądowaniu tamtejsi mieszkańcy biorą ich do niewoli.

19
plakat filmu Ad Astra
4 min.
2019
6,1 44 974 oceny społeczności
22 153 chce zobaczyć
"Ad Astra" wydobywa psychologiczny potencjał science-fiction i pokazuje podróż w kosmos jako wyprawę w głąb siebie. Reżyser James Gray przełamuje konwencję i opowiada o wizji podboju kosmosu jako o ślepym zaułku człowieczeństwa. A przy tym inscenizuje szereg niezapomnianych sekwencji, chociażby moment wizyty na Księżycu. Astronauta Roy McBride podróżuje przez Układ Słoneczny w celu odnalezienia zaginionego dwadzieścia lat wcześniej ojca. W obsadzie m.in. Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga.

18
plakat filmu Zakazana planeta
Forbidden Planet
38 min.
1956
7,3 6 938 ocen społeczności
4 140 chce zobaczyć
"Zakazana planeta" dziś odrobinę trąci myszką, w swoim czasie był to film przełomowy. Bez niego nie powstałyby zapewne takie klasyki jak m.in. "Star Trek". Oto opowieść, która rozsnuła przed widzami spektakularną wizję ludzkości zdolnej do podróży w najdalsze zakątki kosmosu. Wysłana na planetę Altair ekspedycja odnajduje zaginionego doktora i jego córkę, jedynych ocalałych członków załogi statku "Bellerofont". Naukowiec skrywa jednak groźny sekret. W obsadzie m.in. Walter Pidgeon, Anne Francis, Leslie Nielsen.

17
plakat filmu Kosmiczne jaja
Spaceballs
36 min.
1987
6,5 56 495 ocen społeczności
4 768 chce zobaczyć
Kto powiedział, że najlepsze filmy o kosmosie muszą być poważne? "Kosmiczne jaja" to film, w którym Mel Brooks robi sobie żarty z tradycji science-fiction, biorąc na celownik takie klasyki gatunku, jak m.in. "Gwiezdne wojny", "Star Trek", "Planeta małp" czy "Obcy - 8. pasażer Nostromo". Czy w kosmosie nikt nie usłyszy naszego śmiechu? Zły Lord Hełmofon rozkazuje porwać księżniczkę Vespę, by móc zdobyć bezcenne zapasy powietrza z jej rodzinnej planety. Lone Starr, za namową ojca dziewczyny, wyrusza na ratunek. W obsadzie m.in. Bill Pullman, Rick Moranis, John Candy.

16
plakat filmu W stronę słońca
Sunshine
47 min.
2007
6,7 39 807 ocen społeczności
13 844 chce zobaczyć
Danny Boyle łączy science-fiction, psychologiczny thriller i filozoficzny rozmach. "W stronę słońca" startuje z podobnego fabularnego punktu wyjścia, co "Armageddon". Ale to coś zupełnie innego od kowbojskiej przygody Michaela Baya: wizualnie imponująca opowieść o znikomości człowieka w obliczu ogromu wszechświata - i o jego desperackich próbach przetrwania w zimnej, mrocznej pustce kosmosu. Jest rok 2057, słońce zaczyna gwałtownie gasnąć. W kosmos wyrusza specjalna misja: grupa kosmonautów musi dostarczyć do gwiazdy ładunek jądrowy.

15
plakat filmu WALL·E
38 min.
2008
7,6 287 956 ocen społeczności
23 617 chce zobaczyć
Akcja "WALL.E'ego" zaczyna się na planecie Ziemi i ostatecznie na Ziemię wraca. Film studia Pixar pokazuje jednak nasz glob w perspektywie kosmicznej, opowiadając o ludzkości, która z desperacji wybrała ucieczkę do gwiazd. Nie brak tu też błyskotliwych nawiązań do klasyków science-fiction, którym przewodzi oczywiście "2001: Odyseja kosmicznaStanleya Kubricka. Daleka przyszłość. Ziemię opuszczoną przez ludzi próbuje uprzątnąć uroczy robot WALL.E. Pewnego dnia na planetę przybywa EVE – przepiękna, nowoczesna maszyna, która szuka oznak życia.

14
plakat filmu Strażnicy Galaktyki
Guardians of the Galaxy
1 min.
2014
7,5 234 608 ocen społeczności
18 850 chce zobaczyć
"Strażnicy galaktyki" to błyskotliwe połączenie space opery z zadziorną komedią. Wyprawa w kosmos jest tu przede wszystkim szaloną przygodą i okazją do poznania kolejnych niesamowitych światów, planet i ras. Ale i początkiem prawdziwej przyjaźni. Po kradzieży potężnego artefaktu awanturnik Peter Quill, staje się celem Ronana, który pragnie wywołać wojnę w galaktyce. Aby przeżyć, łączy swoje siły z czterema innymi autsajderami. W obsadzie m.in. Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Bradley Cooper.

13