Film drogi pełen przygód i magii, który pokazuje, jak wyjątkowa relacja wnuczki i dziadka może odmienić życie całej rodziny i stać się początkiem niezapomnianej przygody.
Odważna Karaya marzy o tym, aby zostać pierwszą dziewczyną - posłem. W męskim przebraniu staje do wyścigu i robi wszystko, by ocalić imperium przed zagładą oraz spełnić swoje marzenia.
Agentka wywiadu Kathryn Woodhouse jest podejrzewana o zdradę kraju. Wkrótce jej mąż – również legendarny agent – staje przed ostatecznym wyborem: lojalność wobec małżeństwa czy ojczyzny.
Nie każda zgubiona skarpetka wpada pod łóżko lub kanapę. Niektóre prowadzą zaskakujące życie – podróżują w czasie, trafiają na biegun północny albo nawet do Hollywood. Ich niesamowite przygody są pełne wrażeń i dobrego humoru!
Eliza rozpoczyna pracę jako nauczycielka w wiejskiej szkole, gdzie zakochuje się w Stachu. Kiedy mężczyzna zostaje zesłany na przymusowe roboty do Niemiec, kobieta wraz z nowo narodzonym dzieckiem wyrusza śladem ukochanego.
Chcąc zostawić za sobą burzliwą przeszłość, bracia bliźniacy wracają do rodzinnego miasta, żeby zacząć życie od nowa. Na miejscu przekonują się, że czeka na nich jeszcze gorsze zło.
Młoda dziewczynka została wychowana tak, aby nigdy nie opuszczać rodzinnej wioski, gdyż poza nią grasują groźne potwory, zwane ochi. Gdy znajduje jedną z tych istot, wyrusza w drogę, by pomóc jej wrócić do reszty stada.
Sympatyczna para leśnych przyjaciół, lis Felek i zajączka Tola, bierze sprawy w swoje łapki, kiedy w tajemniczych okolicznościach znika ich bliski sąsiad, puchacz Henio, a ponadto wkrótce może zatonąć cały las.
Bezrobotna nauczycielka Max wraz z córką Paulą trudnią się drobnymi kradzieżami. Ich łupem najczęściej padają roboty, które sprzedają później na części na czarnym rynku, zdobywając pieniądze pozwalające im na codzienną egzystencję.
Imprezowicz z klasy maturalnej wpada na śmiały plan - chce włamać się do systemu Ministerstwa Edukacji i zmienić wyniki matur, by zatrzymać swoją paczkę przyjaciół na jeszcze jeden rok beztroski.
Przyzwyczajony do samotności kot, w wyniku wielkiej, tajemniczej powodzi, znajduje schronienie w dryfującej łódce. Wraz z innymi zwierzętami na pokładzie musi stawić czoła nowej rzeczywistości.
Prawniczka Rita otrzymuje niespodziewaną propozycję. Ma pomóc szefowi kartelu wycofać się z biznesu i zniknąć na zawsze, stając się kobietą, o jakiej zawsze marzył.
Elfi i jego ekipa pomagają ludziom w wielkim mieście, ale ich spokojny świat zmienia się, gdy spotykają gang nowoczesnych elfów. Elfi zaprzyjaźnia się z Bo, najmłodszym z nich. Czy ich więź połączy zwaśnione klany po 250 latach?
Mężczyzna przemieszcza się pociągiem boczną i tajemniczą linią. Celem podróży jest odwiedzenie umierającego ojca. Wkrótce dociera do sanatorium, które znajduje się na skraju mitycznego lasu.
Dokument analizuje fenomen Leni Riefenstahl ukazując, jak jej estetyka wpłynęła na współczesną kulturę. Film bada jej biografię i związki z nazizmem, które sama zawsze negowała.
Uzależnioną od narkotyków uczennicę liceum nocami nawiedza tajemniczy i groźny mężczyzna. Nastolatka zaczyna obawiać się o bezpieczeństwo swoje oraz bliskich osób.
Lee wspomina swoje życie w Meksyku wśród amerykańskich studentów na emigracji i właścicieli barów. Przybycie do miasta sporo młodszego Williama zmusza mężczyznę do nawiązania z kimś znaczącego kontaktu.
Bridget radzi sobie jako wdowa i samotna matka z pomocą rodziny, przyjaciół i byłego kochanka, Daniela. Po powrocie do pracy i na aplikacjach jest podrywana przez młodszego mężczyznę i być może - tylko być może - nauczyciela nauk ścisłych jej syna.
Kto mieszka w naszej głowie? Szaleniec, racjonalista, impulsywny marzyciel? Poznajemy myśli Lary i Piera podczas pierwszej randki – ich lęki, pragnienia i wewnętrzne głosy walczące o kontrolę.
Filmowy portret życia i dorobku Marii Callas, którą gra w filmie Monica Bellucci. Poznajemy intymne fragmenty jej pamiętnika, listy i rzadkie archiwalia filmowe, odkrywając pasjonującą biografię i twórczość ikonicznej sopranistki: od pierwszych kroków, jakie stawiała w Nowym Jorku, aż po triumfy, które święciła na najważniejszych operowych scenach świata. Film skupia się na dwóch aspektach dorobku wielkiej divy. Poznajemy kontekst historyczny, obserwując, jak wraz z upływem lat rosła jej sława oraz współczesny - jej głos cały czas w nas rezonuje. W istocie film jest jednak dialogiem między dwiema wspaniałymi kobietami: Marią Callas i Moniką Bellucci, które - mimo społecznych i historycznych różnic - łączy olbrzymie poświęcenie dla sztuki. To filmowe spotkanie dwóch wielkich osobowości scala przeszłość z teraźniejszością, ukazując siłę ducha, która przekracza sławę i legendę, jaka im towarzyszy. Celebruje również piękno Marii Callas, która za pośrednictwem operowej sztuki potrafiła przekuć swój ból w życiu osobistym w wieczne piękno.
Po tajemniczym zaginięciu ukochanego psa, dwoje nastolatków zaczyna mierzyć się ze swoimi rodzicami, którzy próbując rozwiązać zagadkę stopniowo popadają w obłęd.
Montse postanawia sprzedać wakacyjny dom na Costa Brava. Jego rodzina wybiera się na ostatni wspólny weekend. Stare konflikty mogą jednak zniszczyć ten moment.
Tajemnica autentyczności malarstwa Vermeera tkwi w składzie farby, technice nakładania, sztuce światłocienia i emocjach wywoływanych przez jego dzieła. Badanie jego twórczości łączy losy pasjonatów, historyków sztuki i kuratorów.
Rezolutna pięciolatka powraca w zimowym wydaniu! Pełna energii Basia wraz ze swoją rodziną i nierozłącznym kompanem Miśkiem Zdziśkiem są gotowi na nowe, su-pe-ro-we przygody!
Trzej nastolatkowie Hege, Romain i Bjørn Tore podejmują odważną decyzję o wyjeździe z domu. Rozpoczynają roczną naukę na odludziu w północnej Norwegii - w tradycyjnej szkole ludowej Pasvik Folk High School. Czują się zmęczeni samotnością i presją odczuwaną przez pokolenie Z. Daleko od wygód w końcu udaje im się uwolnić od technologii, mediów społecznościowych i współczesnego przebodźcowania. Przechodzą proces głębokiej transformacji, stawiając czoła własnym lękom i dylematom. Otoczeni zapierającymi dech w piersiach, pokrytymi śniegiem krajobrazami dojrzewają, odkrywają siebie, uczą się prostoty oraz sztuki przetrwania. Polegają tylko na sobie i stadzie lojalnych syberyjskich husky, uważanych w Norwegii za psy odblokowujące w człowieku prawdziwe "ja". W Skandynawii istnieje ponad 400 tego typu szkół, które pomagają młodym ludziom przejść z dzieciństwa w dorosłość w spokojnym rytmie i odnaleźć własną tożsamość z dala od chaotycznego i dynamicznie zmieniającego się współczesnego świata.
Film z narracją Tildy Swinton, który zgłębia tajemnicę kreatywności, zabierając nas w podróż po świecie sztuki. Reżyser Mark Cousins znany ze swoich monumentalnych filmów o historii kina, przygląda się życiu i twórczości szkockiej artystki Wilhelminy Barns-Graham. Unikalne podejście malarki do kolorów odkrywa przed nami nowe sposoby postrzegania malarstwa abstrakcyjnego. Mizoginistyczny klimat epoki, w której żyła Willie (jak potocznie ją nazywano), spowodował, że nie została zapamiętana jako geniuszka, którą była.
W 1983 roku niepełnosprawna Kalifornijka Elizabeth Bouvia wystąpiła o "prawo do śmierci", wywołując ogólnokrajową debatę na temat autonomii, godności i wartości życia osób z niepełnosprawnościami. Po latach procesów sądowych Bouvia zniknęła z życia publicznego. Reżyser Reid Davenport, który żyje z niepełnosprawnością, prowadzi narrację śledczej opowieści, badając, co stało się z Bouvia. Charakterystyczne dla reżysera podejście partycypacyjne sprawia, że ta historia jest zarówno wciągająca, jak i osobista. Wnikliwa perspektywa Davenporta oraz jego wyraźna pasja zmieniają opowieść o jednej złożonej sprawie w szeroką i egzystencjalną eksplorację teoretycznej świętości życia i surowych praktycznych realiów życia osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie pełnym uprzedzeń.
Atak w tokijskim metrze, zorganizowany przez członków sekty Aum w marcu 1995 roku, głęboko wpłynął na życie Harukiego Murakamiego i zmienił go jako pisarza. W kolejnych miesiącach autor zbierał świadectwa od ofiar i niektórych członków sekty. Jego esej "Podziemie" był próbą zbadania głębszych przyczyn tragedii, wykraczających poza powierzchowne relacje medialne. Dzieło to ostatecznie zainspirowało jedną z jego najbardziej znanych powieści – "1Q84". Film zabiera nas we wciągającą podróż po twórczości Murakamiego. Zagłębia się w najnowszą historię Japonii, odkrywając jej głęboki wpływ na społeczeństwo. Pokazuje, w jaki sposób pisarz zwraca się do stylistyki dokumentalnej, aby stawić czoła horrorowi w chwilach zagrożenia i szoku.
Zdjęcia jednego z najbardziej rozpoznawalnych i kontrowersyjnych brytyjskich fotografów Martina Parra działają otrzeźwiająco na umysł, zmuszając do konfrontacji z naszymi wadami i problemami. I choć potrafią rozbawić, to często pozostawiają nas w poczuciu lekkiego zakłopotania, a nawet dyskomfortu. Wymagają przyjrzenia się wnikliwiej jego zupełnie bezkompromisowemu portretowi społeczeństwa konsumpcyjnego. Film jest próbą podsumowania 50-letnej kariery Parra, a także hołdem dla jego twórczości. Jego wczesne zdjęcia, cenione i prezentowane obecnie niemal na całym świecie, nie od razu znalazły oddaną publiczność i początkowo były krytykowane za trywializowanie klasy robotniczej. Z perspektywy czasu rozumiemy jednak, że Parr obserwował to, co często przeoczamy. Film przedstawia portret niezwykłego fotografa, który zrewolucjonizował podejście do kolorowej fotografii, wypracował własny styl, inspirujący kolejne pokolenia i znalazł polityczny, humanistyczny oraz przystępny język wyrazu.
Jest 13 sierpnia 1965 r. w Nowym Jorku, a Beatlesi wystąpią na Shea Stadium w następny weekend. Fani przepychają się na ulicach, mając nadzieję, że uda im się dostrzec swoich idoli. Ta dynamiczna impresja epoki nagle poszerza swoją perspektywę o obrazy zamieszek w Watts w Los Angeles, które zostały wywołane przez wściekłość na rasizm i przemoc policji. Tymczasem Nowojorczycy relaksują się w parku lub tańczą twista, a dwóch młodych świadków: początkujący pisarz i wspomniany fan Beatlesów pojawia się w formie rysunków.
Rodzina 2+6 ze wschodniej Szwajcarii przez 25 żyła lat na morskim jachcie. Opłynęli kulę ziemską wiele razy, starając się żyć w harmonii z naturą i publicznie opowiadając w różnych miejscach na Ziemi o konieczności troski o zasoby wodne naszej planety. Reżyserka, pływając z rodziną kilka lat na jachcie, była świadkiem wielu nietypowych sytuacji. Obserwowała, jak dzieci wychowują się na oceanie, a rodzina musi znaleźć sposób na ich edukację, zbudowanie poczucia bezpieczeństwa i więzi. Film ukazuje nietypowy model życia bez ograniczeń i stawiania sobie granic, realizowany na małej przestrzeni jachtu, gdzie wszyscy muszą się czuć się jak w domu. Pewnego dnia pojawia się jednak coś, co zmienia perspektywę i zmusza do refleksji na temat przyszłości.
Dwaj przyjaciele chcą założyć własny interes, ale nie mogą zdobyć pieniędzy. Wkrótce staną się ofiarami szantażysty, który zażąda od nich spłaty wyimaginowanego długu.
Charyzmatyczny niemiecki artysta, teoretyk sztuki, pedagog, aktywista i społeczno-polityczny reformator Joseph Beuys twierdził, że każdy z nas jest artystą w życiu, każdy może tworzyć sztukę i wpływać na nią oraz otaczający go świat. Ubrany w charakterystyczny kapelusz kontrowersyjny twórca postrzegał sztukę nie jako przedmioty estetyczne, lecz twórcze, terapeutyczne działanie o społecznym lub politycznym podłożu. Film jest wnikliwym portretem jego życia i twórczości opartym niemal w całości na doskonale zmontowanych materiałach archiwalnych. Okazuje się, że dziś – 30 lat po śmierci Beuysa – jego poglądy i życiowa postawa są aktualne znacznie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Film udowadnia, że Beuys był wizjonerem daleko wykraczającym poza czasy, w których żył. Oglądając jego sztukę, w tym słynne performanse i słuchając jego wypowiedzi rozumiemy, dlaczego pieniądze nigdy nie powinny być towarem – według Beuysa handel nimi podważa zasady demokracji. Ale to nie wszystko – podpatrujemy, jak powstawały jego projekty, oglądamy stare fotografie, słuchamy fragmentów wykładów i wyjaśnień własnych prac i głoszonych idei, a także anegdot. Poznajemy na czym polegał szczególny rodzaj humoru Beuysa. Jednak oglądając ten nieznany dotąd szerzej wizualny i dźwiękowy materiał archiwalny, poznajemy nie tylko portret porywającego artysty, lecz przede wszystkim kameralny, intymny obraz niezwykłego człowieka o kompletnie nietuzinkowej osobowości, oryginalnej koncepcji sztuki i nieoczywistych jak na swoje czasy poglądach.
Film stanowi intymny zapis trudnego okresu w życiu twórców. U głównej bohaterki, w ósmym miesiącu ciąży, zdiagnozowano agresywnego raka piersi. Dramatyczne wydarzenie zakłóciło radość związaną z narodzinami dziecka. Magdalena Hueckel i Tomasz Śliwiński znani są z nominowanego do Oscara® osobistego dokumentu "Nasza Klątwa". W najnowszym filmie podejmują eksperymentalną próbę przetworzenia traumy poprzez sztukę, łącząc surowy zapis dokumentalny z elementami teledysku, fotografii i kolażu.
Maciek i jego matka Renata mieszkają w polskiej wsi niedaleko terytorium Białorusi. Jest zima 2021 roku i kryzys na granicy się pogłębia. Kilkukilometrowy pas przy granicy stanowi strefę wojskową, czyli zamknięty rejon patrolowany przez straż graniczną i wojsko, którzy poszukują "nielegalnych" i wypychają ich z powrotem na Białoruś. Pewnego dnia matka Maćka wpuszcza do domu wyczerpanego syryjskiego uchodźcę.
Opowieść o dziennikarzu śledczym, który tropił kulisy skrytej rywalizacji państw o panowanie nad najważniejszymi zasobami planety - ziemią uprawną i wodą.
Sigurdur Thordarson, znany jako Siggi, został hakerem w wieku 12 lat a jako 14-latek ujawnił korupcję w islandzkich bankach. Nazwany "nastoletnim sygnalistą" w 2010 roku dołączył do WikiLeaks, gdzie nawiązał ojcowską relację z Julianem Assangem i stał się jednym z jego najbliższych współpracowników. Gdy FBI rozpoczęło śledztwo w sprawie działalności WikiLeaks, Siggi zgodził się na współpracę i stał się informatorem amerykańskiego wywiadu na temat wewnętrznych praktyk firmy. Jego wiarygodność została jednak szybko podważona. Postawiono mu kilka zarzutów o napaść na tle seksualnym na nieletnich chłopców oraz oszustwa finansowe. Film śledzi losy Siggiego na przestrzeni kilku lat i splata ze sobą kilka wątków. Opowiada o patologii współczesnej sfery finansów, a także roli hakerów w ujawnianiu korupcyjnych zachowań i ryzyku, jakie się z tym wiąże. Ukazuje, w jaki sposób pozyskiwane są dzisiaj tajne informacje, a także jak szybko można stracić zaufanie poprzez zdradę w imię własnych korzyści. Jest też trudną narracją o dojrzewaniu - świadectwem mrocznego okresu dorastania hakera, który już jako nastolatek działał poza granicami prawa.
W kwietniu 2019 roku reżyserka Hind Meddeb pojechała do Chartumu, stolicy Sudanu, aby uwiecznić niezwykle ważne wydarzenie w historii tego kraju – obalenie trwającej 30 lat dyktatury Omara Al-Bashira. Reżyserka filmowała młodych aktywistów, którzy zorganizowali demonstracje na rzecz rządu obywatelskiego, pisali wiersze, tworzyli muzykę i opowiadali się za pluralizmem religijnym i końcem myślenia plemiennego w polityce. Nie bali się sił porządkowych, mówiąc "naboje nie zabijają, zabija cisza społeczeństwa". Niestety ich marzenia nie spełniły się. Wybuchła wojna domowa, która doprowadziła do ucieczki ośmiu milionów Sudańczyków. Aktywiści stali się celem dla bojówek rządowych. Celem Meddeb stało się uchwycenie odważnych młodych ludzi, o których nikt wcześniej się nie upomniał.
Mikal urodził się i wychował w hotelowym pokoju, który dzieli z rodzicami, zmagającymi się z uzależnieniem od alkoholu. Największym marzeniem Mikala jest, aby mama i tata przestali pić.
Trzydzieści lat temu reżyserka Lidija Zelovic opuściła ogarnięty wojną dom w Sarajewie i uciekła do Niderlandów. Od tamtej pory filmuje swoją wysiedloną rodzinę - matkę, ojca, brata i syna, ale holenderska rzeczywistość wciąż ją dopada i przerasta. Film bada dualizm, w którym żyją migranci, zadając pytanie, czym tak naprawdę jest dom? Czerpiąc z rodzinnego archiwum, Zelovic zestawia intymne chwile w domu, takie jak debaty na poważne tematy z rodzicami, czy wakacje w Bośni z politycznymi zawirowaniami w Niderlandach: morderstwami, skandalami dyskryminacyjnymi i renesansem prawicowej polityki. Miejscami zabawny, konfrontacyjny i szczery film ukazuje życie Zelovic na emigracji jako lustro szerszych zmian społecznych, ostrzegając przed konsekwencjami polaryzacji społecznej. Film zaczyna się w przeszłości, ale tak naprawdę jest lekcją na przyszłość.
Czy w jednym filmie można zawrzeć rozważania nad sensem życia i śmierci? Max Kestner zabiera nas w podróż, która zaczyna się od eutanazji żyrafy Marius w ogrodzie zoologicznym w Kopenhadze. "Historia życia to historia związków" - tłumaczy szef zoo. "Jego śmierć spowoduje zdrową dynamikę w stadzie". Wydarzenie było szeroko komentowane w sieci na całym świecie. Czy istnieje świadomość? Skąd bierze się miłość? Reżyser stawia wiele kontrowersyjnych filozoficznych pytań i próbuje znaleźć na nie odpowiedź w szerokim kontekście. Biolodzy, genetycy i weterynarze przedstawiają własne poglądy na ten temat, zadając szereg kolejnych pytań. Ten mechanizm wzajemnych powiązań pokazuje, że pozornie odległe kwestie są ze sobą nierozerwalnie złączone. Co tak naprawdę różni nas od zwierząt? Reżyser zastanawia się nad tym zagadnieniem, nie oferując jednoznacznych odpowiedzi.
Film opowiada historię sopranistki amerykańsko-greckiego pochodzenia, która po burzliwych latach w świetle reflektorów wraca do Paryża, aby tuż przed śmiercią rozliczyć się z własną tożsamością i życiem.
Oskar i Patka wyruszają na wakacje nad morzem, nie spodziewając się, że na miejscu czeka ich niesamowite śledztwo! Gdy w tajemnicy przed dorosłymi odnajdują zaszyfrowaną mapę prowadzącą do legendarnego skarbu, ich wakacje zmieniają się w pełną zwrotów akcji misję.
Pielęgniarka Prabha otrzymuje prezent od męża, z którym jest w separacji. Jej współlokatorka Anu szuka miejsca na seks z chłopakiem, wycieczka do nadmorskiego miasteczka daje im przestrzeń do realizacji swoich pragnień.
Włochy, lata 80.–90. Riccardo Schicchi, założyciel agencji Diva Futura, przekształcił wolną miłość w fenomen pornografii, tworząc gwiazdy jak Cicciolina i Moana Pozzi. Ich wpływ sięgnął polityki, a upadek tej branży jest ukazany oczami sekretarki Debory.
Po zaginięciu dwóch dziewcząt młody policjant Paul Chartier dołącza do tajnej jednostki tropiącej przestępców seksualnych. Rozczarowany ograniczeniami prawnymi mężczyzna postanawia ścigać sprawców na własną rękę.
Dziennikarz muzyczny, tłumacz i eseista Tomasz Beksiński wprowadza się do mieszkania obok swoich rodziców. Niebawem wychodzi na jaw, że nad rodziną ciąży fatum.
Opowieść o nieprawdopodobnych wydarzeniach, które miały miejsce w Polsce po śmierci Jana Pawła II. To, czego doświadczyliśmy po 2 kwietnia 2005 r., było wielkie, niepowtarzalne i mistyczne.
Wyjątkowe medytacyjne doświadczenie filmowe, będące eksploracją filozofii XIV Dalajlamy. W intymnej rozmowie człowiek, który postrzegany jest jako największy ambasador współczucia, zabiera widzów w podróż do źródła szczęścia.
Pełen życia nauczyciel Pasha pracuje jako nauczyciel w tej samej szkole podstawowej, do której uczęszczał jako dziecko w rodzinnym mieście w górach Uralu. Jednak inwazja Rosji na Ukrainę w 2022 roku zmieniła wszystko. Nagle szkoła i społeczność, które tak kochał, przekształciły się z miejsca nauki i swobodnej ekspresji w przestrzeń militaryzacji i ideologii państwowej. Wkrótce jego uczniowie i członkowie ich rodzin zostają zwerbowani do walki, a Pasha musi zadać sobie pytanie, co jedna osoba może w takiej sytuacji zrobić. Nauczyciel decyduje się na działalność pod przykrywką, aby sfilmować, co naprawdę dzieje się w jego własnej szkole. Tworzony w tajemnicy przez dwa lata film jest niezapomnianym portretem życia w dzisiejszej Rosji i trudnych wyborów, przed którymi stają obywatele, gdy kraj, który kochają, znajduje się w rękach władcy absolutnego.
Motel Destino to oaza pożądania na brazylijskim wybrzeżu, gdzie pary szukają pokoi na godziny. Gdy pojawia się młody zbieg, napięcie rośnie, a Dayana wpada mu w oko.
W sercu argentyńskiej prowincji Salta, pośród malowniczych górskich krajobrazów żyje niewielka społeczność gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, czerpiąc radość z prostego życia.
Film łączy sceny z życia Marii z analizami ekspertów z Polski, USA i Francji, ukazując jej rolę w Boskim planie. Dzięki nowoczesnej technologii przenosi widzów w czasy Chrystusa.
Przed złożeniem ślubów zakonnych Anna zgodnie z zaleceniem matki przełożonej odwiedza swoją ciotkę. Razem ruszają w podróż, która pomoże im obu odkryć, kim są.
Akcja filmu rozgrywa się w dwóch planach czasowych – w latach 50. i współcześnie. Bohaterką jest Sabina, którą matka i babcia próbują wydać za mąż. Pewnego dnia dziewczyna poznaje przystojnego Bronisława.
Rezolutna Annie znajduje bezpańskiego kundelka i szybko się z nim zaprzyjaźnia. Gdy jej rodzinna farma jest zagrożona, postanawia wystawić psa w prestiżowych zawodach, by zdobyć nagrodę i uratować dom.
Oparta na prawdziwej historii opowieść o miłości do świata i drugiego człowieka oraz o tym, że każdy zasługuje na drugą szansę. Gdy Patryk dostaje ją od ks. Jana Kaczkowskiego, nie podejrzewa nawet, jak odmieni to jego życie.
Tenisistka Julie odmawia złożenia zeznań na temat samobójstwa młodej zawodniczki, co prowadzi do zawieszenia i zwolnienia jej trenera. Skupia się na tenisie, ale jej decyzja budzi kontrowersje.
Carag potrafi zmieniać się w pumę. W tajnej szkole uczy się kontrolować swoje moce. Z nowymi przyjaciółmi odkrywa świat zmiennokształtnych, ale wkrótce musi stawić czoła niebezpieczeństwu, by ocalić swoich bliskich.
Poetycka opowieść o zmaganiu człowieka ze złem i grzechem. Dla tytułowego pamiętnika zostają potajemnie wykopane zwłoki grzesznika Roberta, które ożywają i przedstawiają opowieść o swoim losie zapisane w pamiętniku. [center][/center]
Tajemnicza śmierć pracownika fabryki Dorema Clery w Getunkirchenburgu zadziwia Wernera Herzoga, który rozpoczyna własne śledztwo. Ale narrator filmu - Herzog - nie jest tym, kogo znamy z charakterystycznego głosu, a film nie jest filmem, którego oczekujemy. "Nawet za 4500 lat sztuczna inteligencja nie zrobi lepszego filmu ode mnie" - zapowiedział kiedyś Herzog. Piotr Winiewicz zatrudnia do napisania scenariusza Kaspara, czyli model AI, żeby przekonać się, czy to prawda. Na podstawie filmów Herzoga sztuczna inteligencja tworzy hybrydowy film, składający się z fabularnej narracji niepozbawionej autorefleksji, która łączy się z dokumentalną narracją - rozmowami z artystami, filozofami i naukowcami o pojęciu oryginalności, autentyczności, nieśmiertelności oraz duszy w dobie AI.
Tadeusz wraca do kraju po latach spędzonych za granicą. Na miejscu okazuje się, że nie może zrozumieć otaczającej go nowej rzeczywistości ani bliskich, których kiedyś opuścił.
Młody oficer wyrusza do Madrytu, by objąć stanowisko kapitana w gwardii walońskiej. Wybór najkrótszej, podobno nawiedzonej drogi skutkuje serią dziwnych wydarzeń.
Nowy Jork, początek lat sześćdziesiątych XX w. W epoce tętniącej życiem sceny muzycznej i burzliwych przemian kulturowych, do West Village przybywa enigmatyczny 19-latek z Minnesoty wyposażony w gitarę i rewolucyjny talent. Jego przeznaczeniem jest zmienić bieg amerykańskiej muzyki.
Diplodok, znudzony życiem na rodzinnym bagnie, wyrusza na przygodę, gdy tajemnicza mgła zagraża jego światu. Razem z czarodziejem Hokusem Pokusem, Profesorkiem Nerwosolkiem i pilotką Entomologią odkrywa, że ich rzeczywistość to strona w komiksie.
"Pociągi" to artystyczna, refleksyjna podróż przez XX wiek, stworzona wyłącznie z archiwalnych materiałów filmowych. Bez słów, pełen piękna i goryczy obraz, w którym zachwyt przemieszczania staje się przekleństwem, a łzy radości mieszają się z bólem rozpaczy.
Wszystko zaczęło się w klubie Warehouse w Chicago. Reżyser używa archiwaliów i współczesnych wywiadów z tymi, którzy byli świadkami narodzin najbardziej tanecznego i radosnego gatunku muzyki rozrywkowej - house’u. Cofamy się do lat 70. XX wieku, kiedy to wydarzenie wymierzone przeciw muzyce disco, Disco Demolition Night - rasistowskie i homofobiczne - dało impuls do narodzin nowej muzyki, która jest częścią dziedzictwa czarnej Ameryki. Zbiorowym bohaterem filmu jest też miasto Chicago i jego undergroundowa scena lat 80. XX wieku.
Gunnar Hall Jensen jest jednym z najbardziej znanych norweskich dokumentalistów. Jako świeżo rozwiedziony pięćdziesięciolatek, próbuje odnowić kontakt ze swoim jedynym synem -Jonathanem, który zniknął z domu bez słowa. Nie wszystko idzie jednak zgodnie z planem. Gunnar, który sam wychował się bez ojca, przez lata filmował syna, rejestrując, jak dorasta i zmienia się z dziecka w chłopca, a następnie w młodego mężczyznę, który marzy o tym, by podbić świat. W miarę, jak stawał się coraz bardziej nieokiełznany, wolny i uparty, dystans między ojcem a synem narastał. Gdy Jonathan dał się uwieść obietnicy sukcesu i łatwych pieniędzy w świecie influenserów i hipermęskości, stracił kontakt z rzeczywistością. Kręcony przez ponad 20 lat film pokazuje nietypową historię ojca i syna, która przybiera nieoczekiwany i tragiczny obrót. Zamienia się w (auto)portret norweskiego filmowca w największym kryzysie jego życia.
Film przedstawia postać i prace fotografa Jamesa Hamiltona - jednego z największych kronikarzy historii USA ostatnich 50 lat. Pracując dla Harper's Bazaar, The New York Observer i Village Voice, uwiecznił na zdjęciach najciekawsze wydarzenia i osobowości Ameryki. Stworzył ikoniczne zdjęcia Charlesa Mingusa, Patti Smith, Lou Reed'a, Lizę Minnelli czy Alfreda Hitchcocka. Był fotografem na planie filmów Wesa Andersona czy George'a Romero. Prowadził również kontrowersyjne projekty zdjęciowe w różnych miejscach w USA. Całą swoją artystyczną pracę dla swojego miejsca na ziemi - Nowego Jorku i uchwycił jego piękno i wyjątkowość. Szczególnie interesowała go scena muzyczna w "Big Apple". Jego prace wydawane były również w formie albumów w obiegu alternatywnej sztuki. Film pokazuje istotę reportażu zdjęciowego, jego najlepszy okres w historii, gdy był doceniany i pożądany przez wszystkich.
Wpływowy adwokat Roy Cohn bierze pod swoje skrzydła młodego biznesmena i uczy go, jak za pomocą wszystkich, nawet najbardziej wyrachowanych, metod grać o najwyższą stawkę i osiągać upragnione cele.
W mediolańskim publicznym szpitalu Niguarda doktor Bini prowadzi odważną misję, nadzorując przyszłych rodziców poddających się procedurom zapłodnienia in vitro. Wspiera także osoby, które odnajdują zgodę ze swoim ciałem w procesie uzgadniania tożsamości płciowej. Doktor Bini działa w ramach ograniczeń narzuconych przez konserwatywny rząd i zmaga się z agresywnym rynkiem, który dąży do uprzedmiotowienia ludzkich ciał. W politycznie napiętym środowisku, gdzie prawa reprodukcyjne i ekspresja płciowa jednostek są często omawiane w abstrakcyjnych kategoriach, łatwo zapomnieć, że zapłodnienie in vitro oraz uzgodnienie płci to procedury medyczne, realizowane przez specjalistów o głębokiej wiedzy naukowej. Dzięki rzadkiemu dostępowi i intymnemu stylowi filmowemu możemy zobaczyć głęboką emocjonalną i fizyczną troskę, jaką doktor Bini i jego współpracownicy wkładają w swoją pracę, pomagając ludziom spełnić marzenia o posiadaniu dzieci lub przejściu do swojej prawdziwej tożsamości.
W 2008 roku Oslo ogłosiło duży międzynarodowy konkurs na budowę nowego Muzeum Muncha. Wbrew wszelkim oczekiwaniom wygrała go mała hiszpańska pracownia o nazwie Estudio Herreros, która jako jedyna zaproponowała niestandardowe rozwiązanie - wieżowiec. Film opowiada historię ryzykownego projektu, który trwał ponad dwanaście lat, zredefiniował pojęcie współczesnego muzeum i był kluczowym elementem wielkiej transformacji architektonicznej i urbanistycznej stolicy Norwegii. Stawia przy tym wiele pytań, w tym o to, jak powinny wyglądać muzea przyszłości oraz miasta, w których wszyscy będziemy chcieli mieszkać. Swoje koncepcje na ten temat przestawiają nie tylko architekci Muzeum Muncha, Juan Herreros i Jens Richter oraz jego dyrektor Tone Hansen, ale także dyrektorka Opery w Oslo Jenny B. Osuldsen oraz Einar Hagem i Marius Mowe - architekci Biblioteki Deichmana.
Film pokazuje rok pracy w winnicy na przykładzie rodziny Vernay. W ich winnicy nad Renem w sposób ekologiczny uprawia się szczepy Condrieu i Côte-Rôtie. Ryzyko związane z nieprzewidywalnością pogody, która może zniszczyć zbiory, to tylko jeden z aspektów całorocznej pracy. Jej ukoronowaniem są jesienne zbiory winogron. Piękno wzgórza nad rzeką, gdzie znajduje się winnica, o każdej porze roku jest porażające. Idzie ono w parze z rodzinną atmosferą, która towarzyszy właścicielom i pracownikom. Patrząc na harmonię natury z pracą ludzką, nabieramy przekonania i nadziei, że mimo szybko zmieniającego się świata, warto być uczciwym wobec przyrody i innych.
Bogancloch to dom-mikrokosmos położony w górskim lesie w Szkocji. Należy do samotnika Jake’a Williamsa, w którego otoczeniu rzadko pojawiają się ludzie. Film przedstawia życie Wiliamsa na przestrzeni czterech pór roku oraz jego niecodzienne spotkania ze zabłąkanymi turystami czy uczniami i uczennicami, z którymi prowadzi eksperyment dotyczący... kosmosu. Turyści śpiewają z nim pieśń, która dotyczy odwiecznej walki życia ze śmiercią, a szkolny eksperyment kończy się niemal przeniesieniem w kosmos z pomocą zaskakujących rekwizytów. Ben Rivers z humorem i na tle pięknych okoliczności przyrody przedstawia subtelnie zmieniające się życie w radykalnie zmieniającym się świecie. Film został nakręcony na czarno-białych taśmach 16 mm i 35 mm, które oddają atmosferę Bogancloch - miejsca znajdującego się gdzieś pomiędzy wyobraźnią a rzeczywistością.
Film przedstawia historię rasistowskiego ataku w Hanau w 2020 roku z perspektywy pogrążonych w smutku rodzin i tych, którzy przeżyli. Napastnik zastrzelił dziewięć osób w barze, bo uznał, że nie są prawdziwymi Niemcami. Jaki bezpośredni i długoterminowy efekt na mieszkańców miasta miało to morderstwo? Reżyser przez cztery lata towarzyszy rodzinom i ich przyjaciołom, którzy próbują dać sobie radę z żałobą. Czują się opuszczeni, bo oprócz słów otuchy, nie dostali innego wsparcia i sami muszą prowadzić śledztwo nad okolicznościami morderstwa.
Policjant 223 po stracie ukochanej dostaje obsesji na punkcie ananasów i dat. Funkcjonariusz 663, czekając na powrót dziewczyny, nie dostrzega zakochanej w nim kobiety.
Kultowy film koncertowy Talking Heads w reżyserii Jonathana Demme’a. Film został zrealizowany w grudniu 1983 roku, w szczytowym momencie kariery zespołu, podczas trasy promującej ich album "Speaking in Tongues".
W trakcie przesłuchania policja okrutnie obchodzi się z zatrzymanym arabskiego pochodzenia, skutkiem czego na ulicach Paryża dochodzi do walk pomiędzy młodzieżą ze środowisk imigranckich a stróżami prawa.
Choreograf Selva i DJ Daddy przesłuchują kulkunastu tancerzy, szukając potencjalnych członków swojej nowej grupy. Po wyczerpującym treningu rozpoczynają z nimi imprezę, orientując się, że do sangrii ktoś wrzucił LSD.
Jeanne Bécu - nieślubna córka ubogiej krawcowej robi karierę w najwyższych kręgach towarzystwa paryskiego, by ostatecznie zostać oficjalną kochanką Ludwika XV.
Komendant obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau Rudolf Höss i jego żona Hedwiga próbują ułożyć sobie rodzinne życie w domu z ogrodem, który znajduje się tuż obok obozu.
Maleńka górska wioska Pirin w Bułgarii. Młodzi wyjechali, zostali starzy... i ich podopieczni. W poetycki, czasem tragikomiczny sposób film ukazuje relacje ludzi i ich zwierząt, które ucieleśniają nadzieje i lęki lokalnej społeczności. Milczące zanikanie pięknego miejsca, którego mieszkańcy wciąż wierzą w cuda, bezgłośnie urzeka, a dźwięki natury i immersyjna muzyka potęgują wrażenie zawieszenia w czasie i przestrzeni. Czy kotka Matsa naprawdę jest wampirem, a na osiołku Kirka ciąży klątwa? Jak potoczą się losy konia Gosho i kozy Belushki? Czasem nie potrzeba słów, by wyrazić cały wszechświat.
Mieszkająca w USA reżyserka Areeb Zuaiter ponownie odwiedza Gazę -miejsce, w którym pierwszy raz była w wieku czterech lat na rodzinnych wakacjach ze swoją palestyńską matką. Po śmierci matki nostalgia Areeb za ojczyzną powraca szczególnie silnie, gdy ogląda w sieci nagrania radosnych nastolatków, uprawiających parkour wśród ruin powstałych w wyniku eksplozji. Nawiązuje kontakt z jednym z nich - Ahmedem i wyrusza w podróż do Gazy, eksplorując zarówno miejsca do parkouru, jak i symbole palestyńskiego ducha. Konfrontuje się z trudną rzeczywistością, która stała się dla Palestyńczyków więzieniem na świeżym powietrzu. Porównując to z własnym życiem w USA i dziedzictwem swojej matki, Areeb zmaga się z poczuciem winy. Rodzi się w niej egzystencjalny konflikt, gdy dostrzega, jak bardzo Ahmed pragnie ucieczki z ojczyzny, bo zdaje sobie sprawę, jak dużą emocjonalną pustkę spowoduje u niego ta decyzja. Ich wspólna podróż staje się nie tylko poszukiwaniem utraconych wspomnień, ale także eksploracją tożsamości i przynależności do opuszczonego domu. Film pokazuje ostatnie spojrzenie na Strefę Gazy przed tragicznymi w skutkach wypadkami, jakie miały miejsce 7 października 2023 roku.
Dokumentalistka Najiba Noori przez pięć lat portretowała swoją 52-letnią matkę - Hawę oraz nastoletnią siostrzenicę Zahrę, aby pokazać, jak żmudnie wypracowana poprawa pozycji kobiet w Afganistanie uległa zniweczeniu przez geopolityczną przemoc. Rodzina reżyserki należy do Hazarów - grupy etnicznej żyjącej w środkowym Afganistanie, która dotkliwie doświadczyła dyskryminacji i prześladowań. Hawa została wydana za mąż w wieku 13 lat za znacznie od siebie starszego męża, który teraz potrzebuje opieki. Niestrudzenie walczyła o lepszą przyszłość dla swoich dzieci i mimo sprzeciwu męża nauczyła się czytać i założyła własną firmę. Dlatego z przerażeniem obserwuje, jak Amerykanie przygotowują porozumienie z talibami. Decyduje się przyjąć do domu 14-letnią wnuczkę Zahrę, która uciekła od agresywnego ojca. Kiedy w sierpniu 2021 roku ostatnie wojska amerykańskie wycofują się z Kabulu, następuje błyskawiczne przejęcie władzy przez talibów, a marzenia córki i wnuczki Hawy zostają zniszczone w imię patriarchalnych tradycji. Zahra musi wrócić do wioski, z której uciekła, a Najiba ma kilka minut na decyzję, czy uciec do Paryża z dziewięcioma kilogramami bagażu i dwoma twardymi dyskami z materiałem filmowym.